با حضور دکتر سلطانی فر ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور و میر محمدی استاندار یزد و شرافت مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد از کتاب خاستگاه سیاوش پرده برداری شد.

مهندس شرافت، مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در خصوص این کتاب چنین گفت: بی­شک یکی از مهمترین اهداف میراث فرهنگی کشور، پژوهش در زمینه تاریخ ایران است و شاهنامه حکیم فردوسی از جمله منابع ایرانی است که رازهای بسیار، از تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم را در خود جای داده است.

استان یزد به عنوان یکی از کهن­ترین مراکز تمدن فلات مرکزی ایران شناخته می شود که در جای­جای آن می توان ارتباط بین حماسه های ملی را با جغرافیا و نام مکانها دریافت. نامهایی چون توران­پشت و تخت رستم ، قلعه سام در عقدا، کهن دژ در میبد، کاسه رود و میم و جرم و سپید کوه و کلات در ابرکوه، تپه بهرام در ندوشن و بسیاری نامهای دیگر ما را به عرصه رویدادهای شاهنامه می برد. پس جا دارد تا پژوهشهای دقیقی برای شناخت هرچه بهتر حماسه­های  ملی در این استان صورت گیرد.

بدین جهت پژوهش خاستگاه سیاوش که به بررسی جغرافیای داستان سیاوش و فرزندش فرود در استان یزد می­پردازد در اداره کل میراث فرهنگی استان یزد به انجام رسید تا گوشه ای از ارتباط، حماسه­های ایرانی را با میراث کهن استان یزد روشن سازد و به نحوی بارقه ای باشد زند بر جایگاه گردشگری ادبی در این دیار.

امید است این پژوهش، دریچه­ای بر روی دوستداران آثار و ابنیه تاریخی و باستانی گشوده و راهگشای حضور گردشگران در مناطق ناشناخته و بکر دیارمان باشد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا