به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ همزمان با سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي شرکت سنگ آهن مرکزي بافق در مراسمي با حضور مدير کل بنياد شهيد و امور ايثارگران يزد ، مشاور استاندار در امور ايثارگران ، امام جمعه و فرماندار بافق از پرسنل و کارکنان آزاده اين شرکت تجليل کرد.

مدير کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان يزد در اين مراسم ضمن گراميداشت 26 مرداد ضمن تاكيد بر لزوم تكريم جانبازان عزيز ميهن اسلامي، تكريم خانواده هاي جانبازان، بخصوص همسران زحمت كش و صبور ايشان را واجب و ضروري عنوان كرده و از خانواده هاي اين عزيزان تقدير و تشكر بعمل آورد.

"احمد ابراهيمي" با اشاره به اينکه 50 درصد آزادگان شهرستان بافق در شرکت سنگ آهن مرکزي فعاليت دارند تصريح کرد : حضور آزادگان در امور اقتصادي در قبل و بعد از انقلاب و پيروزي انقلاب نقش بسزايي داشته است .

ابراهيمي به کسب مدارج علمي بالا توسط آزادگان پس از دوران اسارت اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر از 754 نفر آزاده استان 43 نفر داراي مدرک دکترا ، 306 نفر کارشناسي ارشد و کارشناسي ، 80 نفر کارداني و 287 نفر ديپلم دارند.

مدير کل بنياد شهيد و امور ايثارگران يزد افزود : 13 نفر از آزادگان استان جزء حافظان قرآن کريم و نهج البلاغه مي باشند و از 131 نفر نخبه استان 27 نفر از نخبگان آزادگان سرافراز مي باشند.

امام جمعه بافق در اين آيين، از مشکلات به عنوان رشد و تکامل کننده انسان ياد کرد و گفت: انسان در مشکلات رشد مي کند ، هر چه قدر در دنيا فشار و سختي را تحمل کنند آزموده تر مي شوند.

"حجت الاسلام سليماني" خطاب به آزادگان گفت: با بررسي هاي به عمل آمده هر کدام از شما عزيزان در دوران اسارت در مقابل صدامياني که هيچ چيز نداشتند بالاترين شکنجه ها و زجرها را ديديد و دربرابر آزار و اذيت آنان هيچ گونه تغييري در اراده شما پيدا نشد.

وي آزادگان را سرمايه هاي انقلاب و اسلام دانست و خاطر نشان کرد : امام راحل (ره) در آخرين پيام خود نوشتند که اگر من در بين شما نبودم  سلام من را به آزادگان برسانيد و بگوييد خميني به فکر شما بود.

فرماندار بافق ضمن گراميداشت سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي از آزادگان به عنوان اسوه صبر و استقامت ياد کرد و گفت: زماني که قطعنامه توسط ايران پذيرفته شد يک سري شرايط خاص بر منطقه حاکم بود و سخن از پيروزي ايران عليه صدام و ابرقدرتهاي غرب بود.

"سيد مهدي طلايي مقدم" ضمن تاکيد بر اينکه پس از آزادي و ورود آزادگان به ميهن اسلامي استقبال عجيبي از سوي مردم در تک تک شهرهاي ايران رخ داد گفت: لذت پيروزي جنگ تحميلي زماني کامل شد که آزادگان به ميهن بازگشتند و مردم طعم شيرين پيروزي را پس از سالها چشيدند.

مدير عامل شرکت سنگ آهن مرکزي ضمن تبريک اين روز گفت: ما وظيفه داريم كه از ايثارگري ها ، رشادتها، و از خود گذشتگي هاي  اين عزيزان تشكر و قدرداني كنيم .

محمد جواد عسکري يادآورشد: از 5360 کارمند شرکت سنگ آهن 42 فرزند شهيد ، 34 آزاده ، 1100 بسيجي و 150 جانباز سرافراز در اين مجموعه معدني فعاليت دارند که باعث افتخار و مايه قوت و رونق شرکت سنگ آهن مرکزي هستند.

در پايان اين مراسم از آزادگان شرکت سنگ آهن مرکزي با حضور مسئولان با اهدا هديه تقدير شد.


 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا