نماینده مردم اردکان در گردهمایی کاروان حجاج اردکانی بیت ا.. الحرام  با بیان اینکه حج در میان عبادات و مراسم دینی جایگاه ویژه ای دارد اظهار داشت: حج هم از نظر جنبه های معنوی و رمز و رازهایش منشا تحول اساسی در انسان است و هم به لحاظ موقعیت اجتماعی و سیاسی ،  می تواند نقش برجسته ای در جفرافیایی سیاسی جهان ایفا کند.

"محمدرضا تابش" گفت: وحدت یکی از مهمترین عوامل سربلندی ملت ها و کشورهای اسلامی است و بدون تردید حج کانون مهم و تاثیرگذار وحدت و همبستگی بین مسلمانان است که انقلاب اسلامی و در راس آن امام(ره) و رهبری معظم به این موضوع توجه ویژه ای داشته اند و تلاش شده تا با یادآوری مشترکات اعتقادی و منافع مشترک، دستیابی به اتحاد که رمز عزت و سربلندی مسلمانان است میسر گردد.

منتخب مردم اردکان در خانه ملت با برشمردن برخی انتظارات از حج و حاجیان ایرانی گفت: همبستگی ملت ها و به تبع آن دولت ها در حج می تواند نویدبخش تجلی عزت و قدرت دینی و اعلام این موضوع به دنیا باشد که مسلمانان برای دفاع از ارزشهای دینی،اسلامی و ترویج و توسعه اخلاق محمدی و آئین انسان ساز اسلام در کنار هم، چون ید واحده هستند و با هر متجاوزی به سرزمین های اسلامی و اندیشه و فکر مسلمانان، مقابله خواهند کرد.

" تابش" همچنین با تشریح اوضاع جهان و منطقه گفت: اسلام همه را به صلح و آشتی و پیشرفت فرا می خواند و با دنیا سر جنگ ندارد ولی متاسفانه برخی اندیشه های متحجر و متعصب در جهان اسلام، تئوری اسلام هراسی را تقویت می کند که باید هر فرد مسلمان و هر دولت اسلامی تلاش کند تا این افراد و  تفکرات انحرافی شان، در جهان بعنوان سخنگوی اسلام معرفی نشوند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به خاطرات خود در زمان مدیریت کاروان های حج اشاره کرد و در ادامه گفت: در سالجاری 1750 نفر در استان در قالب 13 کاروان به حج تمتع اعزام می شوند و بیش از 27 هزار نفر نیز در قالب حج عمره به سرزمین وحی اعزام شده اند.

در این مراسم که مدیر حج و زیارت استان ، نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری استان یزد و مدیر و مسئولان کاروان اردکان نیز حضور داشتند نکاتی درخصوص نحوه انجام فریضه حج و امور اجرایی کاروان بیان شد.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا