رییس دانشگاه یزد روز جمعه 24 مردادماه جاری در آستانه ی فرارسیدن هفته دولت در جمع نمازگزاران جمعه یزد سخنرانی و بر نقش محوری آموزش عالی در توسعه این استان تأکید کرد.

دکتر محمد صالح اولیا در سخنان خود با بیان اهمیت و ضرورت توجه به علوم مختلف در جامعه گفت: گسترش علم را هم به ایمان ما کمک می کند و هم به عمل صالح ما.

وی در ادامه به تبیین اهمیت و ضرورت توسعه آموزش عالی در توسعه شهرها پرداخت و گفت: درخواست های فزاینده مردم در شهرهای مختلف برای تأسیس و گسترش مراکز آموزش عالی گواه روشنی است بر این مدعا که تأسیس دانشگاه یک نیاز ضروری و مهمترین عامل برای توسعه مناطق است.

رییس دانشگاه یزد با اشاره به محدودیت ذخایر طبیعی و معادن استان، تصریح کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار در استان یزد راهی جز ارتقای آموزش عالی و تقویت خدمات برتر وجود ندارد.

وی همچنین به نقش مؤثر نخبگان در ارتقای کیفیت آموزش عالی اشاره کرد و افزود: جذب نخبگان، امروز مهمترین عرصه رقابت پنهان میان دانشگاه های دنیاست و وظیفه ی تمامی دلسوزان توسعه استان یزد این است که نخبگان کشور را ترغیب کنند تا در شرایط برابر با سایر موسسات آموزش عالی، دانشگاه های یزد را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

دکتر محمد صالح اولیا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخچه تاسیس و توسعه دانشگاه یزد از تمامی بانیان و حامیان این مجموعه قدردانی کرد. وی توانمندی های این مجموعه را برای رسیدن به ردیف ده دانشگاه برتر کشور مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد دانشگاه یزد در آینده ای نزدیک شاهد دستیابی به این هدف اصلی باشد.

جلب حمایت نیکوکاران و یزدی تباران، ارتقای جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه یزد، استفاده از خرد جمعی و جذب نیروی انسانی متخصص در توسعه و اعتلای این مجموعه از دیگر مواردی بود که در سخنان رییس دانشگاه یزد مورد توجه و تأکید قرار گرفت.

عکس: مهدی دهقان چناری

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا