اولین کارگاه آموزشی، تخصصی گزینش ویژه مدیران، کارشناسان، متصدیان و محققین دفاتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان های اصفهان، چهار محال بختیاری، کرمان، سیستان بلوچستان و یزد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی،رادمرد، از اساتید هیات عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری، حمیدرضا  قاسم پور، نماینده  دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی، معاونین فرهنگی و دانشجویی اداره کل اطلاعات استان یزد و همچنین مدیران، کارشناسان، متصدیان و محققین دفاتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان های اصفهان، چهار محال بختیاری، کرمان، سیستان بلوچستان و یزد حضور داشتند.

محمد رضا دهقانی اشکذری، مدیر گزینش دانشگاه های آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که گزینش را همچون صراط دانسته اند گفت: گزینش به خصوص در دانشگاهها نقشی کاملا کلیدی دارد . وی افزود : واحد گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد خدمات خود را به 8 واحد و 2 مرکز آموزشی دانشگاه آزاد ارائه می دهد .

دهقانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سرشار از نیروهای کارآمد است اظهار داشت: کارکنان این مرکز با پشت سر گذاشتن تمام مراحل گزینش انتخاب شده اند و مراحل قانونی صلاحیت عمومی مربوط به اعضای هیات علمی و اساتید حق التدریس نیز در حال انجام است.

حجه الاسلام محمد مهدی حرزاده، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد یزد نیز در این کارگاه، با بیان اینکه گزینش در اسلام امری بسیار سفارش شده است، گفت: هر انسانی در مراحل مختلف زندگی  نیاز به گزینش دارد.

حرزاده از جمله  مصادیق گزینش را انتخاب مجتهد واجد الشرایط از بین مجتهدین، انتخاب امام جماعت واجد الشرایط از بین امامان جماعت و انتخاب احادیث و روایات موثق در علم رجال دانست و ادامه داد: غیبت به عنوان یکی از مکاسب محرمه در امر گزینش استثناء شمرده شده ، پس باید هنگام گزینش عیوب افراد هم مطرح و با توجه به اهمیت موضوع تصمیم گیری شود.

 وی تاکید کرد: متصدیان امر گزینش باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند تا به عجب، بدبینی و امثال آن گرفتار نشوند ، زیرا روزی خواهد رسید که در محضر عدل الهی باید برای تمام رفتارهایمان جوابگو باشیم.

دکتر محمد رضا اسلامی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد نیز در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم علی سلطانی بنیانگذار این واحد دانشگاهی ،از خدمات روسا و مدیران پیشین واحد تقدیر کرد و گفت: امیدوارم این کارگاه تخصصی بتواند نقش موثری در نحوه گزینش اعضای هیات علمی و کارکنان داشته باشد.

اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد جزء 10 واحد دانشگاهی است که در سال 1361 تاسیس شده اظهار داشت: امیدواریم در دولت تدبیر وامید، با حمایت های آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده، ریاست عالیه دانشگاه و دکتر امراللهی به عنوان نماینده ریاست دانشگاه در استانهای یزد، اصفهان و سمنان  شاهد رشد بیش از بیش این مجموعه دانشگاهی باشیم. 

وی ادامه داد : یکی از وظایف مدیران نظارت است که به سه قسمت قبل از اجرا، حین اجرا و بعد از اجرا تقسیم می شود و واحد گزینش نظارت قبل از اجرا را بر عهده دارد.

به گفته دکتراسلامی،  واحد های گزینش علاوه بر بررسی اخلاقی افراد باید استعدادها و توانمندی های آنها را نیز در نظر داشته باشند و در کنار گزینش اخلاقی، این نکته را هم در نظر داشته باشند که هر کسی را بهر کاری ساخته اند

حمید رضا قاسم پور، نماینده دفتر مرکزی گزینش نیز در مراسم افتتاحیه این کارگاه گفت: مهمترین معیار در وظایف اهرم های نظارتی، سلامت نفس و اخلاق مدیران با رعایت کلیه جوانب حیثیتی و اجتماعی است.

قاسم پور با بیان اینکه بدون شک یکی از عوامل کمال معنوی و رشد فضایل ارزشمند انسانی مواظبت از نفس و استفاده از استعداد های بسیار مهم آنست اذعان داشت: وظیفه انسانهاست که در تمام مراحل زندگی از این سرمایه بزرگ الهی در برابر همه ناملایمات صیانت و از بروز انحراف در سیر تکاملی آن جلوگیری کنند و جوانب حیثیتی و اجتماعی افراد را در نظر بگیرند.

به گفته وی، حفظ استقلال دفاتر و تبادل اصولی اطلاعات، فراهم کردن بستر سلامت روحی و روانی، تلاش در جهت سالم سازی محیطی با نشاط برای همه مدیران و کارکنان، حفظ اسرار و امانتداری و مردمی بودن، مورد توجه قرار دادن ارزش ها و آرمان های انقلاب و صیانت از حیثیت افراد، مقابله با هر گونه استرس، تند خویی، تنگ نظری و قدرت نمایی و مچ گیری از عمده وظایف اهرم های نظارتی ( حراست ، گزینش و بازرسی ) بعنوان بازوان توانمند هر مجموعه است.

قاسم پور ادامه داد: در حوزه های گزینش، حراست و بازرسی افراد تند خو، تنگ نظر و انتقامجو جایگاهی ندارد و در صورت مشاهده با آنان برخورد قانونی می شود که این موضوع از تاکیدات مدیران کل مربوطه است.

وی با بیان اینکه اگر همه خدمتگزاران شاغل در نهاد های اسلامی و مردمی ( حراست، گزینش و بازرسی ) معتقد به نظارت خداوند متعال و خون شهدا بر اعمال گفتار و رفتار خود باشند مطمئنا رضایت مردم و نظام را جلب کرده اند اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان بزرگترین مجموعه آموزش عالی حضوری  جهان از افتخارات نظام و یادگار امام راحل و حاصل هم اندیشی و تلاش شبانه روزی بزرگان، علما و مدیران ارزشمند انقلاب اسلامی است و هر گونه سهل انگاری در صیانت و پاسداری از دستاورد های دانشگاه در هر زمان و مکانی خیانت به ارزش ها و آرمانهای انقلاب است چرا که این دانشگاه و هیات امنا و ریاست آن و همه مدیران ارشد این سازمان ارزشمند از شخصیت های بزرگ،ولایتی و توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و جایگاه مطلوبی میان مردم دارند.

نماینده دفتر مرکزی گزینش اظهار امیدواری کرد: با توکل بخدا و در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و ولایت فقیه ، تلاش همه خدمتگزاران در راستای سیاست های کلی نظام و دانشگاه و تعامل با سایر وزارتخانه ها بتوانیم باعث پیشرفت همه جانبه این مجموعه عظیم مردمی و اسلامی شویم.

معاون فرهنگی اداره کل اطلاعات استان یزد نیز در این مراسم گفت: هر چه قدر گزینش قوی تر و سالم تر باشد هزینه های نظام کاهش پیدا می کند.

 وی به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: "هم  رد کردن آدم صالح، هم پذیرفتن آدم ناصالح، هر دو بد و خلاف است" اشاره کرد  و ادامه داد: ادارات مختلف برای هر پستی از اداره کل اطلاعات استعلام می گیرند و اداره کل اطلاعات هم بسته به اهمیت شغل، موضوع را بررسی می کند، دانشگاهها نیز با توجه به امر آموزش و انسان سازی از اهمیت به سزایی برخوردارند و بدیهی است بررسی صلاحیت احراز پست در دانشگاه با دقت زیادی در اداره کل اطلاعات انجام می شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان آینده سازان این مرز و بوم هستند اذعان داشت: دانشجویان دهه 70 اکنون خود از مدیران و تصمیم گیران نظام محسوب می شوند.

معاون فرهنگی اداره کل اطلاعات استان اظهار داشت: یک دانشجو در مرحله اول از استاد خود و در مرحله بعد از کارمند دانشگاه تاثیر می پذیرد پس بدیهی است چنانچه در گزینش اعضای هیات علمی و کارکنان دقت لازم صورت گرفته باشد، فارغ التحصیلان دانشگاه که حساس ترین دوره تاثیر پذیری خود را در یک دانشگاه سالم گذرانده اند آینده سازانی دلسوز برای نظام خواهند بود.

وی در ادامه با بیان این که قشر دانشجو قشری مولد، تاثیر پذیر و تاثیر گذار در جامعه است  خاطرنشان کرد: سرویسهای اطلاعاتی مخالف با نظام، با توجه به اهمیت این قشر همواره سعی می کنند در راه رسیدن به اهداف خود که همان ضربه زدن به نظام اسلامی است از این قشر استفاده کنند.

وی همچنین یادآور شد: همانگونه که انقلاب اسلامی ما از دانشگاهها آغاز شد برای ادامه تحکیم و تثبیت انقلاب، حضور دانشجویانی تربیت شده در یک نظام آموزشی سالم ضروری است.

گفتنی است، پس از پایان مراسم افتتاحیه، کارگاه دو روزه آموزشی تخصصی دفاتر گزینش دانشگاه آزاد با هدف بررسی مسائل مربوط به این حوزه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه  برگزار شد.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا