فرماندار تفت رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید را در حوزه میراث فرهنگی ستود.

به گزارش ستاد بزرگداشت هفته دولت در تفت،"محمود زارع" در حاشیه مراسم افتتاح باغ صدری که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفت صورت پذیرفت، با اشاره به آغاز به کار رسمی مجموعه باغ صدری تفت گفت: این باغ زیبا و تاریخی از باغهای ممتاز ایرانی به شمار می آید و به عنوان یکی از آثار ارزشمند میراث فرهنگی ملی کشور به ثبت رسیده است.

فرماندار تفت عمارت و باغ صدری را گنجینه ارزشمندی از هنر و معماری اسلامی ایران برشمرد و اظهار داشت: باغ صدری آیینه تمام نمای آشتی آب و آفتاب سوزان است و عمارت آن نیز ویژگی باغهای ایرانی اسلامی را به روشنی به تصویر کشیده است.

زارع از شاخص های منحصر به فرد این بنای تاریخی را وجود یک حوض سنگي بزرگ و بهره گیری از بیش از 90 فواره عنوان کرد و گفت: باغ صدری می تواند به عنوان سمبل فرهنگ بهینه استفاده از آب در سطح کشور مطرح شود.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان با بیان این که در پهنه کویر سوزان، باغهای ایرانی تنها به واسطه بهره گیری از شیوه های ماهرانه آبیاری پابرجا مانده اند ادامه داد: از نمونه بارز اين باغها، باغ صدري تفت است. وی افزود: سيستم آبياري و حوض 95 فواره اي باغ صدري يكي از نمونه هاي منحصر به فرد باغ ايراني است كه بيانگر شيوه اي از مهندسي خاص و دقیق در بهره گیری بهینه از آب مي باشد.

زارع با اشاره به همکاری خوب و شایسته میراث فرهنگی و بخش خصوصی در احیاء و مرمت باغ صدری اظهار داشت: خوشبختانه به همت بخش خصوصی امروز شاهد آنیم که روح تازه ای از حیات و نشاط در یکی از منحصر به فردترین باغهای ایرانی دمیده شده است که جای قدردانی و سپاسگذاری دارد.

فرماندار تفت با بیان این که با ایجاد این مرکز گردشگری، فضای مناسبی برای تفریح و نشاط خانواده‌های یزدی فراهم آمده است ابراز امیدواری کرد با مدیریت خوب این مجموعه شاهد رونق روزافزون آن باشیم.

زارع باغ و عمارت صدری تفت را نمادی از قابلیت های بالای گردشگری شهرستان تفت عنوان کرد و افزود:  پتانسیل ها و استعدادهای بالای شهرستان در عرصه گردشگری فرصتی استثنایی را برای حضور گردشگران و سرمایه گذاران در باغشهر کویر ایران فراهم آورده است.

فرماندار تفت با اشاره به افتتاح بخش رستوران، کافی شاپ و فضای اصلی باغ ابراز امیدواری کرد سایر بخش های این طرح که شامل تالارهای چندگانه همایش و مراسم است نیز در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

فرماندار تفت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موقعیت ممتاز شهرستان تفت در حوزه گردشگری و توریستی گفت: یکی از مهم ترین محورهای توسعه شهرستان تفت که در سند توسعه تفت نیز مدنظر قرار گرفته حوزه گردشگری است چرا که تفت هم به لحاظ برخورداری از اماکن تاریخی و هم به لحاظ برخورداری از پتانسیل های گردشگری طبیعی از جایگاه شایسته ای در استان برخوردار است.

وی با اشاره به رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید در توجه به حوزه میراث فرهنگی اظهار داشت: حوزه میراث فرهنگی می تواند فرصت ارزشمندی برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی کشور باشد و زمینه معرفی تاریخ و تمدن کهن و غنی کشور را به دنیا فراهم آورد.

فرماندار تفت با بیان این که از سرمایه گذاران در حوزه های مختلف گردشگری و توریستی شهرستان به صورت ویژه حمایت خواهد شد اضافه کرد: مدیریت عالی شهرستان آماده هر گونه همکاری با سرمایه گذارانی است که قصد دارند در حوزه های گردشگری و توریستی تفت سرمایه گذاری کنند.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا