">گروه گفتگو: محمد رسول شجاعی پس از ناکامی سال گذشته برای حضور در جشنواره رضوی سرانجام موفق شد با فیلم "نیاز" در نهمین دوره شرکت کند و پس از جلب نظر هیئت انتخاب به بخش اصلی داستانی مسابقه راه یابد.

این فیلم، داستان پیرزنی را روایت می کند که کودکان زیر 6 سال را در خانه اش جمع کرده به آنها قرآن درس می دهد یک روز یکی از همسایه ها کودکش را  چند ساعتی نزد پیرزن به امانت می گذارد. این کودک یک دوربین اسباب بازی به همراه دارد که نظر بچه ها را به خود جلب می کند و پیرزن برای اینکه از شلوغی کلاسش جلوگیری کند مجبور می شود دوربین را از بچه ها بگیرد که همین وسیله کوچک باعث می شود ارتباطی دیجیتالی بین پیرزن با خدای خودش ایجاد شود و او که یک عمر با قرآن کودکان را به تعالی می رساند خودش با یک دوربین به تعالی می رسد.

محمدرضا شجاعی، کارگردان این فیلم در گفتگو با کمیته خبری جشنواره گفت:  در زمان کودکی خاله ای داشتم که تنها زندگی می کرد من هم  شب ها به خانه اش می رفتم تا تنها نباشد. خاله ام یک تسبیح داشت که در محل علاقه اش یک ذره بین کوچک نصب شده بود وی هم همیشه بعد از نماز به آن خیره می شد و شروع می کرد به دعا کردن زمانی که صحبت از جشنواره رضوی شد این خاطره در ذهنم تداعی شد و تصمیم گرفتم سوژه فیلمم را از این موضوع انتخاب کنم.

وی با بیان اینکه متاسفانه با امید به حمایت ارگان های فرهنگی دست به ساخت این فیلم زده است اظهار داشت: متاسفانه  اداره ارشاد قول داده بود به چند فیلمی که با نظر خودش انتخاب شوند دو میلیون کمک هزینه اختصاص دهد اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

شجاعی افزود: این کار را با هزینه خودم شروع کردم، البته بعد از مدتی فرماندار و شهردار شهرستان تفت به صحنه فیلمبرداری آمدند و از نزدیک در جریان ساخت قرار گرفتند و مبلغی نیز برای تولید در نظر گرفتند البته شاید مبلغ ناچیز بود اما همان نیز برای ما دلگرمی بود.

به گفته این فیلمساز، جشنواره ها محل تبادل افکار است و به تولید کنندگان این امکان را می دهد که آثار خود را به نمایش بگذارند. هر هنرمندی دوست دارد آثارش دیده شود و مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

شجاعی با بیان اینکه آشنایی با دیدگاه های متفاوت از مزایای جشنواره به حساب می آید ادامه داد: به عقیده من برگزاری کارگاه های آموزشی در کنار جشنواره ها به روند تولید فیلم های خوب کمک بسیاری می کند.

وی برگزاری این جشنواره را در یزد به نفع تولید کنندگان یزدی دانست و اظهار داشت: استان باید از این جشنواره ها حمایت کند تا به بهترین نحو برگزار شوند تنها در این صورت است که این برنامه ها ماندگار می شوند.

این فیلمساز با اشاره به  ارسال 46 اثر از استان یزد به نهمین دوره جشنواره گفت: خوشبختانه این آمار بسیار رضایت بخش است و مطمئنا در سال های بعد در صورت حمایت مسئولین مربوطه این تعداد افزایش پیدا می کند.

شجاعی در مقایسه میان وضعیت سینمای داستانی و مستند اذعان داشت: درست است این روزها بازار سینمای مستند بسیار داغ است و طرفداران زیادی پیدا کرده  اما نباید غافل باشیم که اگر یک فیلم داستانی خوب با تکنیک درست ساخته شود مطمئنا طرفداران بسیاری پیدا می کند.

وی به استقبال مردم از سریال های پخش شده از شبکه های ماهواره ای اشاره کرد و گفت: متاسفانه این روزها شبکه های ماهواره ای طرفداران زیادی پیدا کرده که برای ما زنگ خطری محسوب می شود.

این هنرمند از دهه 60 کار فیلمسازی را آغاز کرده و تا کنون  در جشنواره های بسیاری شرکت داشته است. برای مثال فیلم تا شقایق هست وی در جشنواره های سوره و وحدت جوایزی را به خود اختصاص داده . فیلم 8 میلیمتری شجاعی نیز با عنوان خواسته ها در جشنواره وحدت برتر شده است.

گفتنی است، تهیه کنندگی "نیاز"  را محمد رسول شجاعی بر عهده دارد. دستیار کارگردان نیز سجاد شاهدی است.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا