محمد خسروي هفته نامه آيينه يزد

خبر تاسف بار و اندوهناك سقوط هواپيماي «ايران140» (آنتونوف140) كه روز يكشنبه 19مردادماه به وقوع پيوست و باعث ايجاد ضايعه كشته شدن و سوختن قريب 40 نفر از هموطنان اعم از زن و مرد و كودك و نوجوان گرديد براي چندمين بار گرد غم بر چهره‌ها افشاند و سايه ماتم در سراسر كشور گسترد.
اين سقوط وحشتناك و اضطراب آور نادر و اسثتنايي و براي اولين بار نبود. بلكه سالهاست در كشور، تكرار مي‌شود به جاي آنكه اين پرنده آهنين بال در پروازهاي خود مايه آسايش و آرامش و آسودگي خيال باشد و مسافران خويش را با سرعت و دقت و در عين عافيت به مقصد رساند غبار مرگ مي‌پراكند و پيام هلاكت و نابودي مسافران خويش را ابلاغ مي‌كند.
راستي را كه در سال‌هاي اخير شاهد حوادث تلخ و دردناك بسياري بوده‌ايم و خانواده‌هاي بي شماري به داغ عزيزان خويش مبتلا گشته‌اند و بررسي‌ها نشان داده است كه اين پرندگان بي‌كيفيت عمدتا‌ ‌روسي و اوكرايني يا ساخته شده در داخل كشور با همكاري آنان در اين سال‌هاي تحريم به غير از سقوط به كام مرگ فرستادن ارمغاني ندارند.
هم اكنون و پس از اين حادثه دلخراش اخير رييس جمهور دستور زمين گير شدن اين نوع هواپيما را صادر كرده است ولي مردم نجيب اين سرزمين كه سالهاست در مقابل تحريم‌هاي گوناگون همچنان صبور و مقاوم ايستاده‌اند بايد اين مصايب و رنج‌ها را كه از ناحيه بلوك غرب و كشور شيطان بزرگ در نهايت ناجوانمردي بر آنان تحميل مي‌شود تاب آورند.
ممنوعيت فروش قطعات هواپيماهاي مسافربري سالهاست كه ناوگان هوايي كشور را فرسوده و دچار آسيب جدي كرده است و اين در حالي است كه رهبران اين كشورها در مناسبت‌هاي مختلف چون عيد نوروز براي مردم ايران پيام تبريك مي‌فرستند وخود را دوست مردم ما معرفي مي‌كنند و مي‌گويند ما در تحريم‌ها قصد فشار بر ملت ايران نداريم ولي روشن است كه دروغ مي‌گويند و خبث طينت و پليدي افكارشان از عملكردشان پيداست.
نكته‌اي كه مايه تاسف است اينكه در نظام مردم سالار جمهوري اسلامي بايد امكانات و تجهيزات و وسايل رفاه و آسايش به صورت حداقلي در بين تمام اقشار جامعه يكسان توزيع شود.
هواپيماهايي كه در پروازهاي خارجي استفاده مي‌شود در خطوط هوايي داخلي نيز به كار گرفته شود. همانها كه دولتمردان و وزيران و وكيلان و مسئولان را جابجا مي‌كند در اختيار مردم هم قرار گيرد تا ملت بدانند تفاوتي بين مردم و مسئولين وجود ندارد. همگان در برابر قانون يكسانند چنانكه در برابر خطرات و تهديدات دشمن يكسانند و همانگونه كه در برابر تحمل شدايد و سختي‌ها در حكم واحدند براي استفاده از مزاياي موجود در مملكت نيز همطرازند. شهروندان اين كشور همه بايد شهروند درجه يك باشند.
اميداست به مدد خداوند كريم حداقل نتيجه مذاكرات دستگاه ديپلماسي رفع تحريم‌ها در حد مرمت و بازسازي ناوگان هوايي كشور و دفع خطر از ساحت مردم عزيز كشورمان در سفرهاي هوايي نيز باشد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا