عشق به شکیبی من را به عکاسی وا داشت.

طبس_قلی زاده ثالث"امروز ظبس یکپارچه عزادار بود و مردم از گوشه کنار طبس خود را برای وداع آخر آماده می کردند .

عده ای برای وداع با  نزدیک ترین عزیزانشان وبسیاری نیز برای وداع آخر با امین و عزیز شهرشان،وکیلی که با جان و دل او را به عنوان وکیل خود قبول داشتند آماده بودند.

به هر کجای طبس که نگاه می کردی غم را دیده  و با تمام وجود لمس می کردی ،در حاشیه مراسم تشییع پیکر جانباختگان پرواز مرگ ایران 140 پیرمرد عکاسی  در حال ثبت این واقعه تلخ، توجه امان به خود جلب کرد.

او کیست که با یک دوربین آنالوگ که سالهاست به دلیل هزینه بالای فیلم و چاپش کنار گذاشته شده در حال عکاسی از یک مراسم عمومی است؟

نزدیک تر  رفتیم  و سئوال کردیم؟شما؟پاسخ آنقدر جالب بود که نمی توانستم باور کنم ! استاد عبدالحسین اخوان "قدیمی ترین عکاس طبس !!!!

اما "استاد عبدالحسین اخوان "که سالهاست دیگر عکس نمی گیرد!!و تنها نامی از او به عنوان عکاس قذیمی طبس در بعضی از محافل تخصصی  و بین قدیمی هاست! وآنگونه که به ما گفته شده قبل از تولد ما(20سال قبل) آردش را ویخته والکش را آویخته است!!

فرصتی طلایی برای من عکاس که از استاد پیشکسوت شهرم  تصویری را ثبت کنم و حداقل برای لحظاتی از او بیاموزم!چگونه عکس بگیرم؟ازچه زادویه ای ؟چگونه کادرم را ببندم؟ازچه زائیه ای به دنبال سوژه باشم و هزاران سئوال بی جوابی که جواب استاد می تواند آنها را سئوال با جواب درست کند و برای سالها مرا بزرگ کند!!!

به ایشان نزدیک شده و با تعجبی که نمی توانستم آن را پنهان کنم سئوال دوم را پرسیدم !استاد شما !!دوربین!!عکاسی!!!چه شده است !!که بعد از سالها دوربین به دست شده اید؟

استادعبدالحسین اخوان "با اندوهی که می شد در نگاه اول از چهره غمناکش خواند، گفت:من سالیان سال است که کار عکاسی را کنار گذاشتم!حدود20سال! و عکاسی نکرده ام ! اما امروز عشق به مهندس شکیبی  باعث شد که دوباره دوربین به دست از خانه خارج شوم!

 استاد عبدالحسین اخوان "در ادامه با اشاره به خدمات مهندس شکیبی به شهرستان طبس و مردم همیشه سرافراز آن اظهار داشت: عشق به شکیبی من را به عکاسی وا داشت.قدردانی از کسانی که به جامعه خدمت کرده اند وظیفه است و من نیز همانند همه طبس، وظیفه خود دانستم تا  هرکاری کاری که می توانم برای تکریم از ایشان انجام دهم و بعداز سالها دوباره با دوربین عکاسی آنالوگم  قدرشناسی مردم شهرم و بزرگی شکیبی عزیز را  ثبت کنم.

وی افزود:در گوشه و کنار این مراسم صحنه هایی وجود خواهد داشت که بی شک بیاد ماندنی و عزیز است و برای آیندگان آموزنده!!!

وی در پایان گفت: اگر کسی برای خدا و مردم قدم برداشت ،عزت دنیا و آخرت را دارد و مردم خدمتگذاران صادق خود را همیشه عزیز داشته و تا آخر همراهی می کنند و مهندس شکیبی  در طول حیات خود ثابت کرد که خادمی بزرگوار و بزرگی امین است .

تصاویری از یک عکاس عاشق :

سرویس عکس یزدفردا

عکاس"سعید قلی زاده ثالث



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا