هیأت انصار ولایت یزد در شب‌های ماه مبارک رمضان همزمان که میزبان مؤمنان و محبان اهل بیت(ع) بود، پذیرای 890 کودک در طی سی شب برپایی این مراسم معنوی در اتاق کودک خانه بچه‌های بهشت هم بود.

هیأت انصار ولایت یزد در شب‌های ماه مبارک رمضان همزمان که میزبان مؤمنان و محبان اهل بیت(ع) بود، پذیرای 890 کودک در طی سی شب برپایی این مراسم معنوی در اتاق کودک خانه بچه‌های بهشت هم بود.

ماه رمضان، ماه سرازیر شدن رحمت و برکت بر همه انسان‌های خداجوی است، خوب و بد، کوچک و بزرگ نمی‌شناسد وقتی درهای رحمت باز شود، بر روی همه گشوده و همه به مهمانی خدا دعوت می‌شوند. امسال هیأت انصار ولایت با گسترانیدن سفره «بفرمائید مهمانی خدا» در شب‌های ماه مبارک رمضان همزمان با میزبانی مؤمنان و محبان اهل بیت(ع)، پذیرای 890 کودک در طی سی شب برپایی این مراسم معنوی در اتاق کودک «خانه بچه‌های بهشت» بود.

به گفته مسئول اتاق کودک هیأت انصار ولایت دارالعباده، هدف از برپایی اتاق کودک در کنار مراسم‌های مختلف، برقراری نظم و آرامش بیشتر هنگام برگزاری مراسم جهت بهره والدین از برنامه‌های مختلف مراسم است. همچنین ارائه آموزش‌های اخلاقی، تربیتی و مذهبی به کودکان و ایجاد انس بیشتر در کودکان به مجالس مذهبی از دیگر اهداف برپایی اتاق کودک است.

وی گفت: در رمضان امسال، از حضور 13 نفر مربی آموزش دیده در دوره‌های هوش اخلاقی در اتاق کودک استفاده شده است. حدود سه هفته قبل از ماه مبارک رمضان موضوع آموزشی انتخاب و سپس گروه محتوا اقدام به برنامه‌ریزی و نگارش طرح درس‌های مربوطه نمودند و در نهایت توسط مربیان در طول ماه مبارک رمضان اجرا شد. همچنین سعی شد فضاسازی‌هایی زیبا و متناسبی در اتاق کودک انجام شود تا برای کودکان شاد و دلنشین باشد.

مسئول اتاق کودک افزود: طرح درس‌های آموزشی اتاق کودک، با توجه به نتیجه نظرسنجی از مادرانی که در طول سال فرزندانشان در اتاق کودک حضور داشتند و بر اساس موضوعات هوش اخلاقی، «همدلی» انتخاب شد و سعی شد مفاهیم همدلی و رفتارهای همدلانه در قالب رفتارها و نحوه زندگی 14 معصوم(ع) بیان شود تا کودکان هم اسامی امامان معصوم(ع) را یاد بگیرند و هم با خصوصیات و ویژگی‌های آنان آشنا شوند.

وی بیان کرد: برنامه کلی اتاق کودک، برای کودکان 4 تا 8 سال و شامل سرگرمی، آموزش و صرف شام بود. آموزش‌ توسط مربیان در قالب شعر، داستان، نمایش عروسکی و... انجام می‌گرفت و سرگرمی که در دو بخش ابتدایی و انتهایی مد نظر قرار گرفته بود شامل: بازی با وسایل بازی، تهیه کاردستی، نقاشی، بازی‌های گروهی و... بود. پذیرایی و شام کودکان در اتاق کودک هم با توجه به سبک زندگی اسلامی و تغذیه صحیح تهیه می‌شد و هر شب کودکان با نشستن بر سر سفره و ضمن خواندن دعای سفره، پذیرایی می‌شدند.

والدین این کودکان در گفتگو با خبرنگار دارالذکر گفتند: برنامه‌های اتاق کودک، فضا و شرایط آموزشی، به اندازه‌ای برای کودکان دلچسب بود که گاهی والدین به اصرار کودکان به مراسم می‌آمدند، همچنین برخی از والدین به تأثیر آموزش‌های اتاق کودک بر کودکانشان به طور محسوس در خانه و یا ارتباط با هم‌سن و سالان خود اشاره کردند، مثلاً یکی از کودکان، اسامی ائمه را یاد گرفته بود، و در منزل به خواهر کوچکتر خود یاد می‌داد، کودکی دیگر همانطور که مربی‌ او اسامی ائمه را جهت یادگیری بیشتر روی انگشتانش می‌نوشت، او هم بر روی انگشتان عروسک خود در خانه نوشته بود و یا رفتارهای پرخاشگرانه کودکان در منزل کاهش پیدا کرده بود.

در طی این سی شب، برنامه‌های جانبی مختلفی با توجه به مناسبت‌های این ماه برای کودکان اجرا شد، از جمله: در شب میلاد امام حسن(ع)، مراسم جشنی به همین مناسبت در اتاق کودک برپا شد و حجت‌الاسلام مهدوی‌‌نژاد، مسئول هیأت انصار ولایت؛ در اتاق کودک حضور پیدا کرد و ضمن گفتگوی صمیمانه با کودکان، هدایای به آنها اهدا نمود. همچنین در شب هجدهم مصادف با بیست‌و‌چهارم تیرماه، سالروز تولد رهبر معظم انقلاب؛ جشن زیبایی برگزار شد. در شب‌های قدر هم مراسم دعا و قرآن برسرگذاشتن برای کودکان اجرا گردید و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که مصادف با برنامه «شبی با شهدا» بود، فضای اتاق کودک با سنگر نمادین، سربندها و عکس‌هایی از کودکان شهید و مظلوم غزه، تزئین شد و مفاهیم ایثار و شهادت توسط مربیان به کودکان آموزش داده شد. همچنین کودکان در این شب پرچم فلسطین را به عنوان کاردستی درست کردند.

از دیگر اقداماتی که در این ماه مبارک، در این مکان صورت گرفت: افتتاح کتابخانه کوچکی در اتاق کودک بود که این امکان را برای کودکان فراهم کرد تا کتاب‌هایی را که مناسب هستند، راحت‌تر در اختیار داشته باشند و از طرفی نونهالان به کتابخوانی تشویق شوند. همچنین مسابقه کتابخوانی هم در این ماه برگزار شد و در آخرین شب مراسم هدایای به کودکان برگزیده اهدا شد.

لازم به ذکر است: از سال 1383 تاکنون اتاق کودک در کنار مراسمات هیأت برپا و پذیرای کودکان است. واحد کودک هیأت انصار ولایت دارالعباده یزد دارای زیرمجموعه‌های اتاق کودک، مهد کودک و هیأت شیرخوارگان عاشورایی وطرح صدف است که ارتباط تنگا‌تنگی بین این چهار قسمت وجود دارد.

اتاق کودک خود به تنهایی دارای هفت مسئولیت است: مسئول اتاق کودک با سه جانشین، مسئول محتوا، مدیر داخلی، پذیرش، انتظامات، رابط اتاق کودک و گروه فضاسازی که همه این بخش‌ها دست به دست یکدیگر می دهند تا از طرفی شرکت‌کنندگان در مجالس هیأت هر چه بیشتر و بهتر بتوانند در آرامش کامل از مراسمات و سخنرانی‌های هیأت انصار ولایت استفاده کنند و از طرفی پایه‌های اعتقادی، تربیتی و مذهبی کودکان در جهت صحیحی شکل بگیرد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا