نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: محور طبس به بشرویه تا پایان سال‌جاری بازگشایی می شود.

محمد‌علی عبدالله‌زاده در جمع مردم طبس اظهار داشت: احداث محور طبس به بشرویه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اجرای پروژه‌های عمرانی در بشرویه است.

وی ادامه داد: برای اجرای عملیات بازگشایی این محور مبلغ 5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این محور تا پایان سال‌جاری بازگشایی می‌شود.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در شهرستان بشرویه باید به صورت جدی دنبال شود مشکلات پیش‌روی کشاورزان و دامداران با توجه به خشکسالی‌های پیاپی است.

عبدالله‌زاده تصریح کرد: با قرار گرفتن استان خراسان‌جنوبی در ردیف چهار استان خشک کشور و اختصاص تسهیلات ویژه برای کشاورزان و دامداران این استان، امیدواریم موانع پیش‌رو حل شده و خسارت‌های وارد آمده به این قشر تا حدودی جبران شود.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در هیچ کشوری دولت امور تصدی‌گری را انجام نمی‌دهد که در کشور ما نیز خصوصی‌سازی از حدود ۴ سال پیش و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، اصل ۴۴ قانون اساسی، و برنامه پنجم توسعه کشور آغاز شده است.

قسمت ناچيزي از معادن زغالسنگ طبس واگذار شده است

محمدعلی عبداله‌زاده ادامه داد: واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به صندوق بازنشستگی فولاد کاملاً قانونی است و هیچ کس نمی‌تواند صحیح بودن این اقدام را زیر سؤال ببرد.

وی یادآور شد: ایمیدرو سازمانی توسعه‌ای است که وظیفه راه‌اندازی اولیه صنایع معدنی و در ادامه واگذاری آن به بخش خصوصی را برعهده دارد؛ ضمن اینکه صندوق بازنشستگی فولاد کشور نهادی خصوصی نیست، بلکه به‌عنوان زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی است و در واقع معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی منتقل شده است.

عبداله‌زاده با بیان اینکه نباید معادن طبس را با معادن دیگر مناطق مقایسه کنیم، یادآورد شد: ۳۳ هزار کیلومترمربع از شهرستان طبس حاوی ذخایر زغالسنگ است که تنها قسمت ناچیزی از آن به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شده است.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده بزودی معادن جدید، دو کک‌سازی و دو زغالشویی دیگر و کارخانه تولید قیر و پی‌وی‌سی از کک نیز توسط بخش خصوصی در طبس راه‌اندازی می‌شود.

نماینده مردم طبس در مجلس گفت: پیش از این تصویب شده بود تا دو درصد از محل فروش زغالسنگ معادن شرکت پروده طبس برای عمران و آبادانی طبس اختصاص یابد که اکنون پس از واگذاری بخشی از معادن این شرکت به صندوق بازنشستگی فولاد، هیأت مدیره این صندوق نیز تصویب کرده تا این دو درصد همچنان پرداخت شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا