مديركل ورزش و جوانان استان يزد گفت: يزد ظزفيت و پتانسيل بالايي در رشته شمشيربازي دارد و حمایت بخش خصوصي مسير توسعه و گسترش اين رشته المپيكي در استان را هموارتر خواهد كرد و شاهد موفقیت روز افزون شمشيربازان يزدي در ميادين مختلف خواهيم بود.

در نشستي با حضور مسعود شريعتي مديركل ورزش و جوانان استان يزد ؛  تفكري مشاور ورزشي مديركل ؛ جليل مازار اتابكي رئيس هيئت شمشيربازي استان ، مهدي پيشكوهي پور مديرعامل باشگاه پيشگامان كوير يزد ، مهدي دهستاني مديرعامل باشگاه سنگ آهن بافق ، ابوالفضل كارگر رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردكان ، حسن صديقي و فردوسيان دبير و عضو هيئت رئيسه هيئت شمشيربازي استان و رضا  نارگاني مدير روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان و  حميدرضا شير مربي تيم ملي شمشيربازي جوانان؛ راهكارهاي توسعه و گسترش رشته شمشيربازي در استان بررسي شد.

در ابتداي  اين نشست حسن صديقي دبير هيئت شمشيربازي استان به ارائه گزارشي از عملكرد هيئت استان در سالهاي اخير پرداخت و برنامه هاي پيش روي اين هيئت در سالجاري را تشريح كرد.

سپس مديركل ورزش و جوانان استان يزد در سخناني گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان يزد همواره بر حمایت از رشته‌های ورزشی مختلف تاکید دارد و از ورود حامیان مالی به عرصه ورزش، استقبال می‌کند.

مسعود شريعتي افزود: توجه به ورزش قهرمانی در کنار توسعه ورزش همگانی علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در بین جوانان سبب ارتقای جایگاه ورزش استان در کشور می‌شود.

وي اظهار داشت:  شمشيربازي يكي از رشته هاي اولويت دار است كه با برنامه ريزي خوب و تلاش و حضور مربيان مجرب توانسته به عنوان قطب اين ورزش در كشور شناخته شود.

مديركل ورزش و جوانان استان يزد ادامه داد: در حال حاضر استان يزد بيشترين دعوت شده به تيم ملي را دارد و تقريبا بدنه تيم ملي را بازيكنان يزدي تشكيل ميدهند و اين نشان از پتانسيل و ظرفيت هاي يزد در اين رشته ورزش است.

شريعتي با اشاره به اینکه جذب حامیان مالی از دغدغه های مهم هیات شمشيربازي استان است، گفت: در صورت موفقیت در این زمینه می توان حضور موثرتری در رقابتهای کشوری و پرورش هر چه بهتر استعدادهای این رشته ورزشی داشته باشیم.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد: با حضور حاميان مالي شاهد رشد و توسعه هرچه بيشتر اين رشته ورزش در يزد و ديگر شهرستان ها و حضور موفق شمشسيربازان يزدي در ميادين بين المللي باشيم.

در ادامه مديرعامل باشگاه پيشگامان كوير يزد گفت: توجه ویژه به سخت‌افزار، پایه‌سازی، بومی‌گرایی و حضور موفق و ماندگار در ورزش ملی کشور از سیاست‌های اصلی باشگاه پیشگامان است.

مهدي پيشكوهي پور افزود: در زمینه پایه‌سازی ورزش،  مدارس والیبال ، هندبال ، شنا ، واترپلو را راه ه‌اندازی شده و همه این برنامه‌ها در راستای پرورش ورزشکاران از سنین پایه و در راستای تحقق بومی‌گرایی در ورزش است.

وي در پايان اظهار داشت: هدفمان پشتوانه سازي براي رشته هاي با ظرفيت در استان است و نمي خواهيم كار مقطعي و كوتاه مدت انجام دهيم كه اميدوارم با تلاش و همكاري بتوانيم در اين راه موفق عمل كنيم.

در ادامه رئيس هيئت شمشيربازي استان يزد بر عملكرد اين هيئت ورزشي اشاره كرد و گفت: با وجود امكانات كم در استان توانسته اين از استان هايي نظير تهران و اصفهان پيشي بگيريم و در ارزيابي فدراسيون شمشيربازي در رده نخست قرار گرفتيم.

جليل مازار اتابكي افزود:  دست يابي به رتبه نخست كشوري حاصل برنامه ريزي خوب و تلاش و همدلي تمامي اعضاء هيئت شمشيربازي استان  بوده كه اميدوارم با حمايت مسئولين و حاميان مالي بتوانيم جايگاه خود را تثبيت كنيم و بيش از پيش موفق باشيم.

وي اظهار داست: در استان استعدادهاي زيادي در اين رشته داريم و با توجه به حضور مربيان خوب استان مي توانيم در يك برنامه چهار ساله يك نماينده در المپيك داشته باشيم.

رئيس هيئت شمشيربازي استان گفت: در صورت حضور حاميان مالي مي توانيم با بازيكنان بومي در ليگ كشور خوش بدرخشيم و صاحب عنوان شويم.

مهدي دهستاني مديرعامل باشگاه سنگ آهن بافق نيز در سخناني كوتاه بر آمادگي اين باشگاه براي حمايت از اين رشته ورزشي اشاره و اضافه كرد: شهرستان بافق استعدادها و پتانسيل هاي زيادي در اين رشته دارد كه قطعا با راه اندازي اين رشته در اين شهرستان مي توانيم در آينده اي نزديك شاهد حضور و درخشش جوانان و نوجوانان بافقي در ميادين مختلف باشيم و باشگاه سنگ آهن هرگونه همكاري و حمايت براي توسعه و تعميم اين رشته المپيكي انجام خواهد داد.

ابوالفضل كارگر رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردكان هم در اين نشست گفت: شهرستان اردكان پتانسيل زيادي در بحث ورزش دارد و اكثر رشته ها در اين شهرستان موفق عمل بوده اند و قطعا رشته شمشيربازي نيز ميتواند به خوبي رشد و توسعه يابد.

وي افزود: در آينده اي نزديك هيئت شمشيربازي شهرستان اردكان كار خود را آغاز خواهد كرد و انشاالله با تلاش و حمايت مسئولين اين رشته در شهرستان اردكان به سرعت گسترش پيدا خواهد كرد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا