نماینده مردم طبس در مجلس گفت: واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به صندوق بازنشستگی فولاد کاملاً قانونی است و هیچ کس نمی‌تواند صحیح بودن این اقدام را زیر سؤال ببرد؛ خیال طبسی‌ها و شاغلان این معادن راحت باشد، من به‌عنوان نماینده مردم حواسم هست؛ البته نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد که مثلاً در پنج سال آینده چه اتفاقی می‌افتد.

طبس_قلی زاده ثالث" نشست صمیمی و جلسه پرسش و پاسخ محمدعلی عبداله‌زاده، نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، با جمعی از مردم که بیشتر جزو فعالان ستاد انتخاباتی وی بودند، در محل نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس برگزار شد.

«معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شده است که در زمینه نتایج این واگذاری نظرهای متضادی وجود دارد، به طوری که جنابعالی این اقدام را به نفع طبس می‌دانید، اما در مقابل بسیاری از مهندسان این شرکت، برخی اعضای شورای اسلامی شهر، و مسئولان خانه کارگر طبس صراحتاً اعلام می‌کنند که ضرر این واگذاری بیش از نفع‌اش است.

براساس قراردادی که بین ایمیدرو و صندوق بازنشستگی فولاد منعقد شده است، این صندوق متعهد شده که برای پنج سال اقدامی برای تعدیل نیرو در این شرکت نکرده و هیچ کارگر و شاغلی از این معادن اخراج نشود؛ سؤال اینجاست که پس از گذشت این پنج سال چه خواهد شد؟

از طرفی ظاهراً براساس قانون، واگذاری معادن مادر به بخش خصوصی ممکن نیست؛ آیا معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به‌عنوان معادن مادر محسوب می‌شود؟

از شما می‌خواهم تا به‌طور صریح و شفاف ابهامات را برطرف کرده و اطمینان بدهید که شاغلی از این شرکت اخراج نشده و براساس مصوبه مربوطه دو درصد از محل فروش زغالسنگ مربوط به معادن این شرکت نیز برای عمران طبس پرداخت خواهد شد.»

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: در هیچ کشوری دولت امور تصدی‌گری را انجام نمی‌دهد که در کشور ما نیز خصوصی‌سازی از حدود ۴ سال پیش و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، اصل ۴۴ قانون اساسی، و برنامه پنجم توسعه کشور آغاز شده است.

محمدعلی عبداله‌زاده ادامه داد: واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به صندوق بازنشستگی فولاد کاملاً قانونی است و هیچ کس نمی‌تواند صحیح بودن این اقدام را زیر سؤال ببرد.

وی یادآور شد: ایمیدرو سازمانی توسعه‌ای است که وظیفه راه‌اندازی اولیه صنایع معدنی و در ادامه واگذاری آن به بخش خصوصی را برعهده دارد؛ ضمن اینکه صندوق بازنشستگی فولاد کشور نهادی خصوصی نیست، بلکه به‌عنوان زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی است و در واقع معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی منتقل شده است.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس خاطرنشان کرد: واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به صندوق بازنشتگی فولاد قطعاً موجب رشد و توسعه این معادن می‌شود و صندوق هم موظف به توسعه این معادن است که در صورت عدم توجه صندوق بازنشتگی فولاد نسبت به توسعه این معادن، قطعاً با مسئولان این صندوق برخورد می‌کنیم.

وی افزود: حتی مقرر است که این صندوق در هیأت مدیره شرکت زغالسنگ پروده طبس از افراد طبسی هم استفاده کند و خیال همه طبسی‌ها و شاغلان این معادن راحت باشد، من به‌عنوان نماینده مردم حواسم هست و پیگیرم، البته نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد که مثلاً در پنج سال آینده چه اتفاقی می‌افتد.

عبداله‌زاده با بیان اینکه نباید معادن طبس را با معادن دیگر مناطق مقایسه کنیم، یادآورد شد: ۳۳ هزار کیلومترمربع از شهرستان طبس حاوی ذخایر زغالسنگ است که تنها قسمت ناچیزی از آن به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شده است.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده بزودی معادن جدید، دو کک‌سازی و دو زغالشویی دیگر و کارخانه تولید قیر و پی‌وی‌سی از کک نیز توسط بخش خصوصی در طبس راه‌اندازی می‌شود.

نماینده مردم طبس در مجلس گفت: پیش از این تصویب شده بود تا دو درصد از محل فروش زغالسنگ معادن شرکت پروده طبس برای عمران و آبادانی طبس اختصاص یابد که اکنون پس از واگذاری بخشی از معادن این شرکت به صندوق بازنشستگی فولاد، هیأت مدیره این صندوق نیز تصویب کرده تا این دو درصد همچنان پرداخت شود.

 

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

 

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

سایت خبری یزد فردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا