میرزا محمد کاظمینی در روز نوشت خود نوشت:مرد تاجر در حياط قصرش انواع مختلف درختان و گياهان و گل ها را کاشته و باغ بسيار زيبايي درست کرده بود.هر روز بزرگترين سرگرمي و تفريح او گردش در باغ و لذت بردن از گل و گياهان آن بود. تا اين که يک روز به سفر رفت. در بازگشت، در اولين فرصت به ديدن باغش رفت.
اما با ديدن آنجا، سر جايش خشکش زد .تمامي درختان و گياهان در حال خشک شدن بودند. رو به درخت صنوبر که پيش از اين بسيار سر سبز بود، کرد و از او پرسيد که چه اتفاقي افتاده است؟
درخت به او پاسخ داد: من به درخت سيب نگاه مي کردم و باخودم گفتم که من هرگز نمي توانم مثل او چنين ميوه هاي زيبايي بار بياورم و با اين فکر چنان احساس ناراحتي کردم که خشک شدنم شروع شد.
مرد بازرگان به نزديک درخت سيب رفت، اما او نيز خشک شده بود.علت را پرسيد و درخت سيب پاسخ داد: با نگاه به گل سرخ و احساس بوي خوش آن، به خودم گفتم که من هرگز چنين بوي خوشي از خود متصاعد نخواهم کرد و با اين فکر شروع به خشک شدن کردم.
از آنجا که بوته گل سرخ نيز خشک شده بود علت آن پرسيده شد، او چنين پاسخ داد: من حسرت درخت افرا را خوردم، چرا که من در پاييز نمي توانم گل بدهم.
پس از خودم نا اميد شدم و آهي بلند کشيدم. همين که اين فکر به ذهنم خطور کرد، شروع به خشک شدن کردم.
مرد در ادامه گردش خود در باغ متوجه گل بسيار زيبايي شد که در گوشه اي از باغ روييده بود.علت شادابي اش را جويا شد.
گل چنين پاسخ داد: ابتدا من هم شروع به خشک شدن کردم، چرا که هرگز عظمت درخت صنوبر را که در تمــام طول سال سر سبزي خود را حفــظ مي کرد نداشتم، از لطافت و خــوش بويي گل سرخ نيز برخوردار نبودم، با خودم گفتم: اگر مرد تاجر که اين قدر ثروتمند، قدرتمند و عاقل است و اين باغ به اين زيبايي را پرورش داده است مي خواست چيزي ديگري جاي من پرورش دهد، حتماً اين کار را مي کرد.
بنابراين اگر او مرا پرورش داده است، حتماً مي خواسته که من وجود داشته باشم. پس از آن لحظه به بعد تصميم گرفتم تا آنجا که مي توانم زيباترين موجود باشم.
نکته:

این جهان همانند برگزاری یک تئاتر است وهمه انسانها هنر پیشگانی که به کارگردانی خداوند متعال بر روی سن حاضر شده ونقش خود را ایفا می کنند.هر نقشی جایگاه خود را دارد وتکمیل کننده نمایش است . چه زیباست که هر کس در هر نقشی قدر موقعیت را بداند وسعی کند به بهترین وجه ماموریت را به انجام برساند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا