یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:رییس پلیس فتا استان مركزی از دستگیری مجرم سابقه داری كه ضمن برداشت های میلیاردی غیرمجاز در چند استان كشور ، 9 فقره جعل، كلاهبرداری و سرقت را در كارنامه عمل خود داشت ، خبر داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:در سال گذشته پرونده ای از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبادان به پلیس فتای استان مركزی در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب شهروندی آبادانی ارجاع شد.

با مرحله نخست تحقیقات، شاكی در اظهاراتی به كارشناسان پلیس گفت: تاجر ماشین و دارای یك نمایشگاه اتومبیل در شهرستان آبادان هستم .

وی اضافه كرد: در سال گذشته متوجه شدم كه بدون اطلاعم حدود 664 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حسابم برداشت شده كه برای پیگیری به پلیس فتا مراجعه كردم و بعد از سیر تحقیقات اولیه مشخص شد كه برداشت ها به صورت غیرمجاز از حسابی در یكی از بانك های اراك صورت پذیرفته است كه در ادامه تحقیقات، پرونده به پلیس فتا استان مركزی ارجاع شد.

با توجه به اظهارات شاكی و در بررسی پرونده كارشناسان پلیس فتا دریافتند كه فردی ناشناس با جعل مدارك هویتی شاكی در یكی از شعب بانكی شهر اراك به نام وی حسابی را افتتاح كرده و با شگردی خاص اقدام به برداشت های غیر مجاز از دیگر حساب های وی می كند.

استفاده از حساب جعلی برای برداشت از حساب شاكی

سرگرد "مصطفی نوروزی"،رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مركزی در تشریح این خبر و در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری های صورت گرفته كارآگاهان پلیس فتا و در بررسی مدارك افتتاح حساب بانكی مشخص شد كه مدارك ارائه شده مربوط به افرادی است كه در سال های قبل مورد سرقت قرار گرفته و برای افتتاح حساب جعلی بهره برداری شده است.

وی اضافه كرد: با ادامه تحقیقات ‌كارآگاهان دریافتند كه متهم با روش های مختلف و با خطوط تلفنی متعدد كه به نام شاكی ثبت نام و فعال شده بود اقدام به گرفتن موجودی حساب شاكی كرده و با واریز وجوه نقد به حسابش، اقدام به برداشت غیر مجاز از آن می كند.

كلكسیون جرایم در سوابق متهم تحت تعقیب

نوروزی ادامه داد : با توجه به شگردهای خاص مجرمان سرانجام در تحقیقات كارشناسی كه به مدت یك سال طول كشید كارآگاهان، متهم را كه به صورت كاملا حرفه ای اقدام به این عمل مجرمانه می كرد شناسایی كردند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مركزی افزود: در بررسی سوابق این فرد مشخص شد وی اهل یكی از استان های شرقی كشور است كه دارای سوابق متعدد كیفری از جمله جعل و كلاهبرداری، مشاركت در گروگان گیری مسلحانه ،‌اخاذی ،‌ قتل غیر عمد، نگهداری مواد مخدر و اختلاس باندی از شركت های بیمه است و هم اكنون نیز پرونده هایی در چند مركز پلیس داشته و مدت چند سالی است كه از شهر خود متواری است.

دستگیری متهم در بندرعباس

سرگرد نوروزی به عملیات شناسایی كارآگاهان پلیس برای دستگیری این فرد اشاره و تصریح كرد: با گسترش فعالیت تحقیقاتی، محل سكونت مقطعی متهم در شهرستان بندرعباس شناسایی شد و با اعزام كاراگاهان پلیس استان، در عملیات مشترك پلیس فتا استان هرمزگان وی در مخفیگاهش دستگیر و مقداری اموال، اسناد و مدارك و تجهیزات رایانه در این خصوص از وی كشف و به استان مركزی انتقال داده  شد.

اعتراف متهم به كلاهبرداری های متعدد در چند استان كشور

نوروزی از اعترافات گسترده این فرد در ارتكاب اعمال مجرمانه در شهرهای مختلف كشور خبر داد و گفت:‌ در بازجویی های فنی كارشناسان پلیس فتا ، متهم به سه فقره برداشت غیر مجاز به ارزش سه میلیارد ریال و 9 فقره جعل، كلاهبرداری و سرقت در استان های خوزستان، زنجان و سمنان اعتراف كرد.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مركزی در پایان با اشاره به تحقیقات تكمیلی از متهم دستگیری شده خطاب به متصدیان امور بانکی توصیه كرد در هنگام افتتاح حساب حتماً از سامانه های احراز هویتی در اختیار استفاده كنند و شهروندان محترم نیز به این نكته توجه داشته باشند به هیچ عنوان اطلاعات فردی و هویتی خود را در اختیار افراد غیر مجاز قرار ندهند.

 

دستگیری سارق اینترنتی 250میلیونی در البرز

 

یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:مردی که در پی اختلافات خانوادگی اقدام به فعال سازی رمز دوم حساب همسرش کرده و مبلغ 250 میلیون ریال به صورت اینترنتی به سرقت برده بود از سوی ماموران پلیس فتا البرز شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:سرهنگ یزدان نیکنام رئیس پلیس فتای استان البرز در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه زن میان سالی به پلیس فتا البرز و اظهار شکایت مبنی بر برداشت مبلغ 250 میلیون ریال از حساب بانکیش پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت .

 

وی افزود: با بررسی ها و اقدامات پلیسی مشخص شد که مبلغ مذکور به صورت اینترنتی از حساب شاکی برداشت شده است ، بنابراین با بررسی پرینت حسابهای شاکی و به کارگیری شیوه های نوین کشف جرم برداشت کننده از حساب مورد نظر طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به این پلیس منتقل شد.

 

نیکنام اظهار داشت: متهم که همسر شاکی بود پس از انتقال به پلیس و رویارویی با مالباخته لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت که مدتی است که با همسرش اختلاف دارد و به صورت جداگانه زندگی می کنند .

 

متهم ادامه داد : در پی اختلافات موجود نسبت به فعال کردن رمز دوم و حساب اینترنتی کارت بانکی همسرم که در اختیارم بود اقدام کرده و در یکی از سفرهایی که به خارج از کشور داشتم چندین مرتبه به صورت اینترنتی از حساب همسرم خرید آنلاین انجام داده و کلیه حساب او را خالی کردم.

 

سرهنگ نیکنام با بیان اینکه رمز دوم کارت‌های عابربانک به عنوان اطلاعات شخصی افراد است و نباید به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار گیرد، به شهروندان توصه کرد: با پیشرفت‌های گسترده‌ای که امروز در فضای مجازی به وجودآمده، جرایم اینترنتی در این حوزه گسترش یافته و هر روز شاهد کلاهبرداری‌های اینترنتی می باشیم که آگاهی از جرایم مربوط به این حوزه ما را در کاهش آسیبهای مربوط جرایم اینترنتی یاری خواهد کرد

 

دستگیری عامل برداشت اینترنتی غیر مجاز ، توسط پلیس فتا کردستان

 

یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:ماموران پلیس فتای کردستان ، فردی را دستگیر کردند که بصورت اینترنتی اقدام به برداشت از حساب بانکی یکی از شهروندان کرده بود .

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:سرهنگ "فرامرز شاکری" در تشریح این خبر بیان داشت : در پی ارجاع یک فقره پرونده از مراجع قضایی به پلیس فتای کردستان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان ، پیگیری موضوع به ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس محول شد .

 

رئیس پلیس فتای انتظامی کردستان افزود : بررسی های ماموران پرونده نشان داد اخیرا مبلغ 2 میلیون ریال بصورت اینترنتی از حساب شاکی پرونده برداشت شده است ، که در این رابطه دستگیری فرد برداشت کننده در دستور کار قرار گرفت .

 

این مقام انتظامی ادامه داد : تحقیقات فنی و تخصصی ماموران حکایت از آن داشت برداشت های انجام گرفته بصورت خرید کارت شارژ تلفن همراه بوده است ، که در این راستا با پیگیری های انجام گرفته هویت فرد برداشت کننده شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه در یکی از شهرستان های تابعه استان کردستان دستگیر شد .

 

سرهنگ شاکری ضمن اشاره به اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی ، تصریح کرد : متهم با تکمیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد .


> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا