یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:دو سارق حرفه ای که با غصب عنوان از حساب صاحبان دستگاه های کارت خوان (pos) در مشهد سرقت می کردند دستگیر شدند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا درخواست رسیدگی به شكایت خود مبنی بر سرقت از حسابش را داشت كه در این رابطه كارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی خود به منظور شناسایی و دستگیری عامل این سرقت را آغاز كردند.

سرهنگ عرفانی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام یك سری اقدامات تخصصی و فنی توانستند سرنخ هایی از سرقت های سریالی به دست آورند و با تحقیقات فنی درباره موضوع، ارتباط تعدادی از پرونده های برداشت غیرمجاز با یک شیوه مشخص شد.

وی گفت: كاراگاهان پلیس فتا پس از یك سری ردزنی های اطلاعاتی رد پای دو متهم را در این رابطه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آنها را دستگیر كردند.

متهم 32 ساله در اعتراف به بزه انتسابی خود کسب منافع مالی را انگیزه اصلی جرم خود عنوان کرد و در این رابطه همدست دیگر وی که 28 سال دارد نیز به 3 فقره برداشت غیرمجاز اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در تشریح شگرد کلاهبرداری این پرونده گفت: متهمان با غصب عنوان، خود را مسئول فنی دستگاه کارت خوان شرکت مربوطه معرفی کرده بودند و با جمع آوری این دستگاه ها از مغازه داران سطح شهر با عنوان این مطلب که برای حفظ امنیت بیشتر، دستگاه pos به بروزرسانی مجدد نیاز دارد، دستگاه ها را از مغازه داران تحویل می گرفته اند و پس از نصب اسکیمر مجدداً دستگاه را به مغازه دار برمی گرداندند، اما پس از نصب این قطعه سخت افزاری، از آن لحظه به بعد تمام اطلاعات افرادی که از دستگاه کارت خوان موصوف استفاده می کرده اند به دو صورت در اختیار افراد کلاهبردار قرار می گرفته است.

سرهنگ عرفانی خاطرنشان کرد: اطلاعات حساب افراد یا با ارسال هم زمان اطلاعات از طریق مودم و یا مراجعه مجدد فرد کلاهبردار و دریافت تمام اطلاعات کپی شده در دستگاه کارت خوان در اختیار متهمان قرار می گرفته و آنها اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب افراد استفاده کننده از دستگاه pos مربوطه می کردند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا