یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:ارسال پیامك های جعلی و جذاب تحت عنوان برنده شدن در قرعه كشی یكی از شگرد های كلاهبرداران اینترنتی است .

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:سرهنگ " جعفر كردلو " معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان به شهروندان هشدار داد :ارسال پیامك هایی تحت عنوان برنده شدن در قرعه كشی، شگرد كلاهبرداران اینترنتی برای خالی كردن حساب طعمه های خود است.

كردلو تاكید كرد : كلاهبرداران با ارسال پیامك برنده شدن در قرعه كشی طعمه های خود را به پای دستگاه های عابر بانك كشانده و با بدست آوردن اطلاعات حساب بانكی حساب آنان را خالی می كنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان كرد : تعداد زیادی از شهروندان، به علت عدم آگاهی، اطلاعات خود را برای افراد شیاد از طریق پیامك ارسال كرده و کلاهبرداران نیز از این طریق، موجوی حساب های آنان را تخلیه و یا با شگرد عدم امكان واریز وجوه نقد ، صاحبان حساب را مقابل دستگاه های خود پرداز راهنمایی كرده و از وی می خواهند پس از وارد كردن كارت خود در عابر بانك، با انتخاب زبان فارسی و یا انگلیسی كد هایی را در سیستم مربوطه وارد نماید .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان اذعان داشت : كلاهبرداران با این ترفند نه تنها وجهی را به حساب آنان واریز نمی نماید بلكه با فریب اشخاص ،حساب آنها را خالی می كنند.

پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان در این زمینه به شهروندان توصیه می كند :

- همیشه به یاد داشته باشید هیچ بانك یا نهاد دولتی، اطلاعات محرمانه حساب شما را به صورت تلفنی و یا با پیامك از شما درخواست نمی كند، در صورت برخورد با چنین مواردی از ارسال اطلاعات خودداری و مراتب را به مسئولان بانك اطلاع دهید .

- از نگهداری رمز های عبور در كنار كارت عابر بانك خودداری کرده و رمز عبور خود را مرتب تغییر دهید، با مشاهده تغییر مشكوك در حساب بانكی خود نسبت به تغییر رمز عبور اقدام نمایید .

- به هیچ وجه رمز های عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید .

- پیامك هایی كه از طریق شماره تلفن های معمولی همراه اول و ایرانسل برای مشتریان ارسال می شود، فاقد اعتبار بوده و نوعی كلاهبرداری است .

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا