بخشدار مرکزی تفت در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآن روستایی شهرستان تفت گفت: جامعه روستایی را باید به سمت فرهنگ قرآن سوق دهیم.

"علي احمديان" در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآن روستایی شهرستان تفت ضمن خیر مقدم و آرزوی  قبولی طاعات گفت: خداوند را شاکرم که در ماه  بهار قرآن، ماه طاعت و بندگی، توفیق برگزاری نخستین دوره از مسابقات قرآنی روستایی را به ما عطا فرمود و زمینه فرهنگ و ترویج فرهنگ غنی قرآن را در روستاهای بخش مرکزی فراهم نمود تا امروز به عنوان اختتامیه اولین دوره از مسابقات و این محفل بزرگ انس با قرآن در خدمت شما بزرگواران باشیم.

بخشدار مرکزی تفت با بیان اینکه قرآن یک مکتب انسان ساز و انسان شناس و کتاب زندگی است خاطرنشان کرد: قرآن برنامه زندگی ما انسانهاست و برای داشتن یک جامعه قرآنی وحرکت به این سمت نیازمند آشنایی بیشتر مردم با مفاهیم قرآنی است که این مهم همکاری همه آحاد مردم را می طلبد و تلاش ماهم در این راستا و جهت سوق دادن جامعه روستایی به سمت قرآن است.

وی تقویت ایمان واعتقاد در قرآن کریم و تمسک به تعالیم آن در بین روستاییان، جوانان روستایی، اعضای شورا و دهیاران، شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته جوانان و روستاییان و تقویت هیئت های قرآنی، ارج نهادن به فعالیت های قرآنی وتشویق نخبگان قرآنی جوان و روستایی از جمله اهداف برگزاری اولین دوره از این مسابقات دانست و گفت: برگزاری مسابقات قرآن  بدین سبک و با این جامعه مخاطب برای اولین بار در سطح استان باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: این کار ارزشمند که به فضل و توفیق الهی بود به همت و تلاش بخشداری مرکزی تفت، دهیاری و شورای اسلامی روستای توران پشت و اداره اوقاف وامور خیریه تفت برگزار شد وعمده زحمات و تلاشها از سوی دهیاری و شورای اسلامی روستا بود وهزینه های مراسم نیز از محل کمک های مردمی و خیری تامین شده است.

بخشدار مرکزی تفت در ادامه به تشریح روند برگزاری این مسابقات پرداخت و گفت: فراخوان مسابقات در اوایل تیر ماه و ماه مبارک رمضان درسه گروه اعضای شورای اسلامی و دهیاران وعموم روستاییان بخشی داده شد و اطلاع رسانی لازم از طریق پوستر، بنر، پیامک، خبر و... انجام شد و بیش از220 نفر در مسابقات ثبت نام اولیه کرده اند.

وی افزود: مسابقات در چهاربخش حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم و با شرکت 196نفر به مدت 3روز در محل مصلی قدس شهر تفت برگزارشد و 29 نفر برگزیده اولین دوره از مسابقات شدند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا