استاندار یزد، افزود: امام راحل عظیم الشان،  آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را بعنوان روز قدس در همه کشورهای اسلامی اعلام کردند چرا که باور داشتند ماه مبارک رمضان موجب برانگیخته شدن انگیزه قوی مسلمانان است تا بخود بیایند و خدایی شوند و بیشتر به قرآن نزدیک شده و تکالیف خود را بهتر بدانند و به وظایف دینی اشان عمل نموده و ملت فلسطین را پشتیبانی نمایند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس در جمع نمازگزاران در مسجد ملااسماعیل ضمن تشکر صمیمانه از حضور گسترده و صفوف بهم فشرده مردم متدین و شریف یزد که با گستردگی چشمگیری در این تظاهرات حضور یافتند و فریادهای خودشان را در حمایت از مردم عزیز فلسطین و علیه اسرائیل سر دادند تقدیر و تشکر نمود و افزود: به همه انبیا و اولیا الهی و به مولا علی ابن ابیطالب پرچمدار عدالت و تقوی و اخلاص و مردم داری و به روح بلند حضرت سیدالشهدا حسین ابن علی (ع) سردمدار حق و حقیقت و آزادگی و همچمین به شهدای عزیز و روح بلند امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و پایه گذار روز قدس در سراسر جهان سلام و درود می فرستم.
استاندار یزد، مسئله اول جهان اسلام را مسئله فلسطین دانست و افزود: مردمان فلسطین حدود یک قرن تحت ظلم و ستم و توطئه استعمار و استکبار قرار دارند و با انواع توطئه ها و حیله ها و فریبکاری های استعمار از سرزمین خود آواره شده اند.
وی خاطر نشان ساخت: وقتی به تاریخ فلسطین نگاه می کنیم ، بازتاب دهنده انواع و اقسام حیله ها و دغل بازی های استعمار و استکبار و تلاشهای انگلیس در تقویت یهود و تشکیل وطن ملی یهود است و می بینیم که هسته وطن ملی یهود از این جا سرچشمه می گیرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان سپس خاطر نشان ساخت: کشورهای غربی دست به دست هم دادند تا بتوانند نطفه این موجود نامشروع را درخاک عزیز فلسطین ببندند و متأسفانه اینکار انجام شد و شروع آن از بحث قومیت بود که انگلستان نقش مردم را در سرزمین فلسطین کم رنگ کرد ولی با صحبتها و شعارهای زیبا و با بیان این موضوع که می خواهد عمران و آبادی را دنبال کند و آسایش را برای مردم فراهم نماید ، سرزمین فلسطین را رفته رفته پایگاه و جایگاه صهیونیستها کرد.
میرمحمدی در ادامه با اشاره به وقایع تاریخی روی داده در فرایند تشکیل رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی فلسطین گفت: گروهی از یهودی ها بنام عمران و آبادی فلسطین اراضی این سرزمین را خریدند و در آنجا بناهایی ایجاد کردند و کشاورزی را توسعه دادند و جمعیت دیگری بعنوان سرمایه گذاران یهود در فلسطین حاکم شد و آنها نیز اراضی وسیعی را از فلسطینیان خریدند و در آن سرمایه گذاری کردند و خانه و بازار و تأسیسات مختلف را احداث کرده و برای خودشان مرکزیتی ساختند . در ادامه جمعیتهای مختلف یهودی رفته رفته در فلسطین شکل گرفت و سپس مدعی شدند که حقوق ما باید ر عایت شود.
وی ادامه داد: در جامعه ملل نیز برای رفع این اختلافات، کشورهای غربی عمدتا" به نفع یهودی ها موضع داشتند و حقوق آن ها را به رسمیت شناختند و مردم فلسطین در تصمیمات نادیده گرفته شده یا اگر گاهی اسمی از ملت فلسطین هم برده می شد بدینگونه بود که حقوق آنها باید تحت وطن ملی یهود رعایت شود و محوریت را وطن ملی یهود قرار دادند و اینگونه سال به سال اعتراضات فلسطینی گسترش پیدا کرد.
استاندار یزد در ادامه توضیح پیرامون فرایند شکل گیری اعتراضات مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی افزود: در سال 1947 میلادی مردم فلسطین کنگره ای راتشکیل دادند تا بتوانند اعتراض خود را در قبال رفتار صهیونیستها به دنیا ابراز کرده و حکومت انگلستان که حاکمیت را بر فلسطینی ها تحمیل کرده را رسوا نمایند. در همین راستا اولین کنگره فلسطینی ها در بیت المقدس بسیار در دنیا تأثیرگذار بود و به همین دلیل برگزاری دومین کنگره با ممانعت انگلیس مواجه شد اما با پایمردی آنها، کنگره سوم تشکیل شد وتوانستند بدینگونه پیام رسای خود را به گوش ملتهای مختلف برسانند و مظلومیت خود را نشان دهند .
میرمحمدی سپس با اشاره به همراهی رژیم شاهنشاهی با اسرائیل غاصب، ابراز داشت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی حکومت شاهنشاهی، حضرت امام حمینی (ره) مواضع بسیار قاطعی در حمایت از ملت فلسطین اتخاذ کردند و دنیا متوجه شد که اتقلاب اسلامی یک پشتوانه قوی برای ملت فلسطین است و در همین راستا حامیان رژیم صهیونیستی به ترفندهای مختلفی متوسل شدند تا بتوانند موضع گیریهای ایران اسلامی را تضعیف یا کمرنگ نمایند و روحیه ای که میرفت بدلیل پیروزی انقلاب اسلامی در فلسطین تقویت شود را با انواع و اقسام امور و بکارگیری رسانه های متعددی که در اختیار داشتند تضعیف کنند.
وی سپس به نقش امام خمینی(ره) در خنثی سازی توطئه های دشمنان اسلام و حرکت بر مدار وحدت مسلمین تاکید کرد و خاطر نشان نمود: امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را بعنوان روز قدس در همه کشورهای اسلامی اعلام کردند چرا که باور داشتند ماه مبارک رمضان موجب برانگیخته شدن انگیزه قوی مسلمانان است تا بخود بیایند و خدایی شوند و بیشتر به قرآن نزدیک شده و تکالیف خود را بهتر بدانند و به وظایف دینی اشان عمل نموده و ملت فلسطین را پشتیبانی نمایند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود ضمن قدردانی مجدد از حضور با شکوه مردم روزه دار یزد در مراسم روز جهانی قدس،خاطر نشان ساخت: امروز خوشبختانه ملت فلسطین به توفیقات بسیاری نائل شده و حضور شما ملت مسلمان و همه ملل اسلامی در دنیا روحیه فلسطینی ها را آنقدر قوی می کند که سر تا پا در دفاع از دین و سرزمینشان بایستند و انشاالله دشمن غاصب را از ظلم و بیداد باز دارند.


> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا