به همت سازمان اسناد و كتابخانه ملي يزد و در آستانه روز قدس  نمايشگاه گزيده اسناد قرآن مجيد، رمضان و صفحات نفيس قرآن برگزار مي شود.

به نقل از محمد رضا ملك ثابت مدير سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد، به مناسبت فرارسيدن آخرين جمعه ماه مبارك رمضان و در آستانه روز قدس، نمايشگاهي شامل 110 سند و عكس با موضوعات اسناد قرآن مجيد در مكاتبات اداري وشخصي دوره قاجار و پهلوي،اسناد رمضان در مكاتبات اداري دوره قاجار و پهلوي و تصاوير صفحاتي از قرآن هاي نفيس اهدايي كشورها به جمهوري اسلامي ايران در محل ميعادگاه نمازجمعه يزد( مسجد ملااسماعيل) واقع در خيابان قيام،  جمعه3مرداد و همزمان با راهپيمايي روز جهاني قدس برگزار خواهد شد.

به گفته محمد رضا ملك ثابت، مدير اسناد و كتابخانه ملي استان، اين نمايشگاه منتخبي است از تصاوير قرآن هاي نفيسي كه از نقاط مختلف جهان در سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران نگهداري مي شود. همچنين در بخش ديگري از اين نمايشگاه اسناد منتخبي از مكاتبات و بخشنامه هاي سيستم اداري كشور مربوط به ماه مبارك رمضان و نيز قرآن كريم متعلق به دوره قاجار و پهلوي به نمايش در آمده است.

از نمونه اسناد قابل توجه به نمايش در آمده در اين نمايشگاه بخشنامه اي دولتي است كه در آن از تمامي ارگان هاي دولتي خواسته شده تا تسهيلاتي براي خريد اقساطي قرآن به خط نيريزي به كاركنان دولت فراهم آيد.

نمونه تصوير قرآن هاي به نمايش در آمده مربوط به قرآن هاي نفيسي است كه از كشورهايي نظير هلند، اتريش، اسپانيا و ... به سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران اهدا شده است.

سند مربوط به اعلام تغيير روزهاي محاكمه در ماه رمضان به سفارت عثماني از سوي سلاطين دربار در تاريخ12/6/1289 شمسي ، اعلام ساعت كاري در ماه رمضان براي مدارس و ادارات در اسفندماه 1305، درخواست مردم از حكومت براي سخنراني روحانيون در ماه رمضان در آبان ماه 1315و ابلاغ تذكر تلگرافي نخست وزير درباره لزوم جلوگيري از تظاهر به روزه خواري در ادارات و معابر عمومي در ايام ماه مبارك رمضان در شهريورماه 1320 از جمله اسناد مهم و تاريخي ديگري است كه در اين نمايشگاه به نمايش در آمده و ارزش و اهميت ماه مبارك رمضان را در ادوار تاريخي گذشته به اثبات مي رساند.

اين مديريت ضمن محكوميت جنايات رژيم غاصب صيهونيستي و گروه داعش  در فلسطين و عراق از عموم امت شهيد پرور  و حزب الله استان يزد دعوت به عمل مي آورد با حضور دشمن شكن خود در راهپيمايي روز جهاني قدس ضمن محكوميت جنايات اين دو گروه از نمايشگاه اسناد برگزار شده در محل برگزاري نمازجمعه يزد در روز قدس بازديد نمايند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا