ضیافت افطاری ضایعه نخاعی های استان یزد و مهریز با حضور جلیل عفتی مدیر کل بهزیستی استان یزد و خیرین و مسوولین استان و شهرستان در خانه سالمندان نشاط مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه سالمندان نشاط مهریز، این ضیافت افطاری به کوشش خانه سالمندان نشاط مهریز با دعوت از انجمن آسیب نخاعی های استان یزد و با حضور دکتر جلیل عفتی رییس سازمان بهزیستی استان،  محمد زارع معاون فرماندار مهریز، دکتر ناصر صباغزادگان معاونت توان بخشی سازمان بهزیستی، آقای علیزاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز و اعضای شورای شهر شهرستان مهریز و خیرین برگزار شد.

در این مهمانی پس از خواندن نماز و صرف افطار، دکتر جلیل عفتی در میان معلولین نخاعی حضور یافتند و پس از آشنایی و همدلی با اعضای انجمن ضایعه نخاعی، با دیگر مسئولین و خیرین و با مشایعت دکتر ابویی مدیر عامل آسایشگاه، از بخش های مختلف خانه سالمندان بازدید به عمل آوردند.

پس از بازدید، جلسه ایی در فضایی باز و دوستانه با حضور مسوولین و اعضای انجمن برگزار شد و آقای مهندس نوری، رییس هیئت مدیرهء انجمن توضیحاتی در خصوص شکل گیری، هدف ها، برنامه ها و دستاوردهای انجمن بیان نمود .

آقای مهندس نوری با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم سرویس ایاب و ذهاب برای معلولین نخاع گردنی است خواستار فراهم شدن وسیله ایی مناسب برای این عزیزان شد.

ایشان همچنین عنوان کرد: تعدادی از اعضای انجمن نان آور خانواده اشان هستند، تعدادی موفق به ادامه تحصیل و وارد شدن در دانشگاه شده اند و در حال حاضر در مقاطع کارشانسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می باشند.

رییس هیئت مدیرهء انجمن آسیب نخاعی های استان یزد از دعوت سه نفر از بانوان بستکبالیست عضو انجمن به اردوی انتخابی بستکبال با ویلچر ‎کشور و همچنین دعوت یکی از بانوان فعال به اردوی انتخابی تیر و کمان به همراه یکی از اقایان خبر داد .

پس از صحبت های مهندس نوری تعدادی از معلولین آسیب نخاعی از جمله بانوی قهرمان بستکبالیست و کمانگیر نیز مسائل و مشکلات خود را همچون نبود اتوبانک در استان یزد، مشکلات ایاب و ذهاب و... با مسوولین در میان گذاشتند.

در ادامه این جلسه دکتر عفتی گفت: انجمن های مردمی می توانند بسیار موفقتر از دولت عمل کنند همچنانکه انجمن آسیب نخاعی های یزد با یکدلی و پیگیری مسائل باعث شادابی اعضای انجمن شده و علیرغم مشکلاتی مانند رفت و آمد و مشکلات جسمی با قدرت انجمن، روحیه ایی به وجود آمده تا جایی که این عزیزان به اردوهای تیم ملی دعوت شوند و یا دوستانی با توجه به شرایط سخت، نان آور خانواده می باشند و دوستانی با ادامه تحصیل وارد دانشگاه شده اند و.. که همه اینها افتخار بزرگیست و از دستاوردهای این انجمن که قابل تقدیر است.

رییس سازمان بهزیستی استان یزد در ادامه یادآور شد: شایسته است  شهردار و شورای شهر به مناسب سازی معابر در رفت و آمد با ویلچر برنامه ریزی زیر ساختی داشته باشند چرا که متاسفانه در ساخت و سازها به این مهم توجه نمی شود و اگر هم انجام شود کارهایی برای رفع مسوولیت بوده است، برای مثال رمپ هایی غیر استاندارد که مناسب نیست و بانک ها، پارکها و دیگر مکان های عمومی نیز اغلب با در نظر گرفتن امکانات رفاهی معلولین و سالمندان ساخته نشده اند درحالیکه جمعیت کشور در حال سالمند شدن است و باید با توجه به شرایط فیزیکی سالمندان کار مهمی صورت بگیرد تا با فرهنگ سازی و توجه ، زیر ساخت ها به درستی برنامه ریزی و اجرا شوند.

 دکتر جلیل عفتی، مدیر کل بهزیستی استان در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور در خانه سالمندان و جمع اعضای انجمن آسیب نخاعی استان گفت: این مهمانی فرصت مناسبی بود تا با این عزیزان آشنا شده و دیداری نزدیک با ایشان داشته باشیم و از خیرین و دکتر ابویی که باعث و بانی این مهمانی شدند قدردانی میکنیم.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا