نشست مسؤولان ارشد دانشگاه یزد و برق منطقه ای این استان با هدف عقد تفاهم نامه جدید برای گسترش همکاری های مشترک، روز گذشته در دانشگاه یزد برگزار شد.

رییس دانشگاه یزد در این نشست بیان کرد: تا کنون همکاری های زیادی بین برق منطقه ای استان یزد و دانشگاه انجام شده است به گونه ای که برخی تحقیقات و همچنین تجهیزات آزمایشگاه های دانشکده برق با همکار برق منطقه ای استان تامین شده است و از این پس هم به واسطه این قرارداد همکاری جدید، ارتباط قوی تری با صنعت برق استان خواهیم داشت و این خود یک قدم قوی برای ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه خواهد بود.

دکتر محمدصالح اولیاء افزود: شرکت برق منطقه ای استان یزد از لحاظ نیروی انسانی هم از سازمان های توانمند استان یزد است و همین موضوع باعث می شود ارتباط ها با دانشگاه توسعه یابد و امروز با همکاری در قالب یک پژوهشکده انرژی می توانیم در خصوص مبحث انرژی و صرفه جویی همچنین استفاده از تکنولوژی برتر انرژی در دانشگاه به نتایج ارزنده ای برسیم همچنین باید توجه کنیم که الگوی مصرف انرژی در دانشگاه یزد نیاز به بازنگری دارد بنابراین کمیته ای با عنوان کمیته انرژی در دانشگاه کلید خورده است تا به راهکار هایی برای صرفه جویی و استفاده از دستاوردهای تکنولوژیک حوزه انرژی  کار کند.

وی گفت: همکاری ها در قالب این تفاهم نامه از حالت تئوریک خارج است و تصمیم داریم تحقیقات و هرگونه اقدام را به صورت کاربردی انجام دهیم و در عمل دانشگاه یزد را به آزمایشگاه مدیریت انرژی تبدیل کنیم، تاکید ما تکنولوژی است و بحث فرهنگ سازی هم باید مورد توجه باشد.

در ادامه نشست صباغ زادگان مدیر شرکت برق منطقه ای یزد گفت: استان یزد دارای هزار و 800مگاوات قدرت نیروگاهی است  و هزار و 350 مگاوات امکان تولید برق را داریم که برای استان یزد موفقیت خوبی است.

وی گفت: مصرف انرژی و به ویژه برق در استان زیاد است و نسبت آن در کشور نسبت بالایی است و قبل از این هزار و 70 مگاوات میزان مصرف بوده است که امسال هزار و 150مگاوات برق در روز و هزار و 120 مگاوات برق مصرفی در شب است و هنگام روز با مصرف بالاتر  انرژی در استان به دلیل فعالیت کارخانه ها و وسایل سرمایشی مواجه هستیم.

وی ویژگی های صنعت برق در استان یزد را استفاده بالغ بر 60 درصد انرژی در صنعت و پایداری شبکه های برق استان دانست و اظهار کرد: استفاده درصد زیادی از  برق استان در صنعت باعث پیشرفت سریعتر این صنعت در استان شده است همچنین شبکه های برق استان از پایداری بالایی نسبت به استان های همجوار دارد و یکی از پایدارترین شبکه های برق در کل کشور هستیم که با کمترین مشکل در برق رسانی مواجه بوده ایم و به یک چهار راه انرژی در ارتباط با استان های همجوار تبدیل شده ایم.

صباغ زادگان با بیان اینکه رشد صعودی مصرف صنایع از شبکه برق استان باعث پیشرفت آن شده است، گفت:با توجه به پتانسیلی که استان یزد در زمینه انرژی خورشیدی دارد ولی کاری در این خصوص انجام نشده است و این جای نتاسف است ولی این تفاهم نامه می تواند قدم خوبی برای شروع این کار باشد همچنین راه اندازی مرکز توسعه مدیریتی انرژی خورشیدی قدم اولی است که در زمینه ایجاد مرکز تحقیقات انرژی های تجدید پذیر انجام شده است.

گفتنی است: این تفاهم نامه که تحت 4 ماده تنظیم شده است با تعیین دو رابط نتایج اولیه آن بعد از سه ماه اعلام و در نشست مجدد شش ماه بعد از انعقاد تفاهم نامه اعلام خواهد شد.


خبرنگار: زینب زارع

عکس: مهدی دهقان چناری

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا