مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان طبس گفت: در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته مشارکت های مردم در طبس 320 درصد و صدقات نیز 28 درصد رشد داشته است.

حمید رضا حجازی- به گزارش خبرنگار یزد فردا در طبس: احمد رفیعی در جمع خبرنگاران گفت: در طبس سطح مشارکت های مردمی بالا است و ضریب نفوذ آن 96 درصد جمعیت شهرستان را شامل می شود در حالی که این ضریب نفوذ در استان 70 درصد است.

وی افزود: سال گذشته مبلغ صدقات جمع آوری شده 4600 میلیون ریال بوده است که نسبت به سال 1391 از رشد 22 درصدی برخوردار است و همچنین در سال قبل 32 میلیارد ریال مشارکت های مردمی در طبس جذب شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس با بیان اینکه سرانه مشارکت هرنفر در طبس47 هزار تومان است در حالیکه این سرانه در  کشور 17 هزار  و در استان 25 هزار تومان است.

وی افزود: مشارکت های مردمی در طبس در سال 1392 نسبت به سال 1391 از رشد 49 درصدی برخوردار است.

رفیعی از افزایش 16 درصدی مستمری مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: برای یک نفر 53 هزار تومان مستمری پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ محرومیت در شهرستان طبس بسیار بالا است و اکثر مناطق طبس دارای ضریب محرومیت 7 می باشند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس گفت: این ضریب در دهستان کوه یخاب 8 و در دهستان گلشن 6 می باشد در حالی که بالاترین ضریب محرومیت 9 است.

وی با بیان اینکه مردم در 180 روستای دارای سکنه با حداقل ها زندگی می کنند گفت: 2875 خانوار با جمعیت 6900 نفر تحت پوشش این کمیته هستند که شامل 10 درصد جمعیت شهرستان می شود.

رفیعی گفت: از تعداد خانوار تحت پوشش 2481 خانوار مستمری بگیر تحت حمایت با جمعیت 5300 نفر هستند که 7.5 درصد جمعیت شهرستان را شامل می شود.

وی گفت: از مجموع کل افراد تحت حمایت کمیته امداد 1240 خانوار دارای سرپرست زن هستند و نزدیک به 1200 خانوار را افراد سالمند تشکیل می دهند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) طبس با بیان اینکه ماه رمضان بهار کار ما است پیش بینی کرد در این ماه مبارک امسال حدود سه میلیارد ریال

در راه کمک به نیازمندان هزینه شود.

وی از اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون ریال با کمک مردم برای کمک در این ماه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

رفیعی گفت: در ماه رمضان امسال تاکنون 19000 نفر با غذای گرم پذیرایی شده اند که 140میلیون ریال نیز حمایت رهبری بوده است که از این محل 6000 نفر غذا داده شدند.

وی افزود: در این ماه با همراهی خیران طبس  نزدیک به 200 میلیون ریال مشارکت مردمی جمع آوری شده است که عده زیادی از محرومان اطعام شدند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) طبس گفت: با کمک موسسات خیریه نیز حدود 800 سبد غذایی با ارزش هر کدام یک میلیون ریال تهیه شده است.

وی از اهدا 1200 کیلو گوشت قربانی به کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس در ماه رمضان خبر داد و گفت:  این امر نشان  دهنده  اعتماد مردم به این مجموعه است.

رفیعی گفت: در ماه رمضان هر روز از 2 خانوار محروم توسط مسئولان و خیران بازدید می شود که هر روز نیز حداقل 10 میلیون ریال کمک شده است.

وی گفت: در ماه رمضان 2 تیم به مرکز استان و تهران اعزام شده اند که توانسته اند 300 حامی یتیم از طبسی های مقیم این شهرها را جذب کنند.

مدیر کمیته امداد طبس افزود: علاوه بر این 1850 یتیم تحت پوشش افراد حامی قرار دارند که 940 میلیون ریال مشارکت حامیان ایتام بوده است.

وی سرانه هر حامی را 250 هزار ریال اعلام کرد و گفت: 245 یتیم نیازمند داریم که ماهانه هر نفر مبلغ یک میلیون ریال دریافت می کنند.

رفیعی گفت: 855 خانوار که عمده آنان زنان سرپرست خانوار هستند بامبلغ هشت میلیارد ریال تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد ما در مقابل روحیه قوی، انسان دوستانه و خیر مردم طبس سر تعظیم فرود آورده ایم.

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا