دکتر یدا... پورامرالهی از نظارت دائم بر فعالیت داروخانه های دامپزشکی خبر داد و گفت: از آنجا که عدم رعایت موازین علمی، فنی و بهداشتی در عرضه و مصرف داروهای دامی می تواند ضررهای جدی بر امر سلامت جامعه و اقتصاد کشور وارد آورد، تمامی داروخانه های دامپزشکی استان یزد تحت نظارت مستمر اداره کل دامپزشکی استان یزد قرار دارند.

وی در ادامه افزود: فروش داروهای تاریخ گذشته و یا فاقد مجوز (قاچاق) و عدم رعایت شرایط صحیح نگهداری داروها از جمله عمده ترین تخلفاتی می باشند که امکان وقوع آن در داروخانه ها به دقت مورد بررسی اکیپ های نظارتی و کارشناسان فنی دامپزشکی قرار می گیرد. در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون طی بازرسی های صورت گرفته تعداد 60  قلم داروی تاریخ گذشته و یا فاقد مجوز کشف، ضبط و معدوم گردیده است.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی ضمن تأکید بر اهمیت ضابطه مند بودن ارائه و مصرف دارو در مورد دام و طیور به دامداران توصیه کرد: مشورت با دامپزشک، تهیه دارو بر اساس نسخه و مصرف آن بر طبق دستورالعمل دقیق در کنار فعالیت اصولی داروخانه ها می تواند منجر به تامین سلامت سرمایه های دام و طیور استان به عنوان ذخایر غذایی و به طبع آن حفظ سلامت آحاد جامعه گردد و این مساله هدف نهایی نظارت بر عملکرد داورخانه می باشد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا