رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس٬ با بیان اینکه مسئولیت رسیدگی به قاچاق چوب‌های جنگلی از دستگاه‌های قضایی سلب نشده است٬ گفت: دخالت دستگاه اداری تعزیرات حکومتی به معنای سلب اختیارات قوه قضاییه در این مهم نیست.

محمدرضا تابش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با یادآوری سلب مسئولیت رسیدگی به قاچاق و حمل چوب های جنگلی و تهیه هیزم و زغال طی چند ماه اخیر از محاکم قضایی و واگذاری آن در حیطه وظایف دستگاه اداری تعزیرات حکومتی، افزود: مسئولیت رسیدگی به قاچاق چوب‌های جنگلی٬ تهیه هیزم و زغال از دستگاه‌های قضایی سلب نشده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: دخالت سازمان تعزیرات در موضوع قاچاق چوب به این معنا نیست که قوه قضاییه مسئولیتی در این مهم ندارد بلکه طبق قانون، قوه قضاییه و حتی دادستان به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند ورود کرده و موضوع را پیگیری کنند.

 ادامه داد: قوه قضاییه یا دادستان می‌توانند با محرز شدن جرم در حیطه قاچاق چوب، درباره کسانی که طبیعت را از بین برده و به تخریب محیط زیست دست زده‌اند اعلام جرم کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه مسئولیت حراست از جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده با سازمان حفاظت محیط زیست است٬ تصریح کرد: اگر جرمی در محدوده جنگل ها و مناطق حفاظت شده رخ دهد٬ سازمان تعزیرات حکومتی با آن برخورد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تعزیرات حکومتی به موضوعات مرتبط با قاچاق که در محدوده اموال دولتی باشد ورود خواهد داشت٬ افزود: هیچ نوع خللی در چگونگی ورود دستگاه قضا به قاچاق چوب با ورود سازمان تعزیزات حکومتی وارد نخواهد شد.

رئیس فراکسیون حفاظت از محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی٬ با مهم خواندن نقش دستگاه‌های حکومتی در حفاظت از محیط زیست٬ گفت: توجه ویژه به منابع طبیعی کشور علاوه بر جلوگیری از تخریب محیط زیست به کاهش چالش‌های مرتبط با این حوزه یعنی قاچاق چوب منجر خواهد شد./

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا