معاون توسعه مديريت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:شهرستان خاتم در زمينه فرهنگي و هنري از نيروهاي انساني توانمندي برخوردار است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري خاتم،علي اصغر كارانديش مروستي در نشست بررسي مسائل و مشكلات حوزه فرهنگ و هنر اين شهرستان كه باحضور مهندس زاده رحماني فرماندار خاتم و جمعي از مسئولين شهرستان برگزار شد، خاطر نشان كرد: خوشبختانه استعدادها، ظرفيت ها و توانمندي هاي اين شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر ويژه است.

وي با ابراز خشنودي از انتخاب مهندس زاده رحماني  به عنوان فرماندار شهرستان خاتم، وي را فردي برنامه ريز، پيگير ، توانمند و متدين خواند و افزود: وجود وي براي اين شهرستان با بركات زيادي همراه است.

اين مسئول در بخش ديگري از سخنانش به اهميت موضوع فرهنگ در جوامع بشري  اشاره و خاطر نشان كرد: رسيدن به توسعه پايدار، تنها از طريق توسعه فرهنگي امكان پذير است .

كارانديش مروستي با اشاره به پيام نوروزي مقام معظم رهبري و نامگذاري سال جاري به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديرت جهادي  اظهار داشت: همه افراد جامعه بايستي براي تحقق خواسته معظم له همراه شوند.

معاون توسعه مديريت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: بسياري از مسائل و مشكلاتي كه در حوزه هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي و ... در جامعه وجود دارد  بخاطر  اين است كه آن طور كه بايد و شايد  به حوزه فرهنگ  توجهي نشده است.

كارانديش بابيان اينكه تا كنون در حوزه فرهنگ هم از جانب مردم و هم از جانب مسئولين بي مهري هايي صورت گرفته است اظهار داشت: آن طور كه  در كلام مقام معظم رهبري نيز آمده است ، با يك عزم ملي و مديريت جهادي  مي توان  به شكوفايي اين بخش مهم جامعه كمك نمود.

فرماندار خاتم هم در اين نشست طي سخناني ضمن سپاسگزاري از حضور معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در شهرستان خاتم با اشاره به ظرفيت ها، توانمندي ها و استعدادهاي فرهنگي و هنري موجود در اين شهرستان، خواستار حمايت بيشتر از حوزه فرهنگ و هنر اين شهرستان شد .

محمد زاده رحماني با بيان اينكه اين شهرستان از آثار تاريخي  ارزشمندي چون قلعه مروست ، قلعه ملكي هرات و ... برخورداراست ، تصريح كرد: در صورت مرمت و تعمير  اين آثار ارزشمند  تاريخي و تغيير كابري  مي توان مراكز فرهنگي خوبي را در اين شهرستان داير نمود .

وي افزود: بسياري از آثار تاريخي  اين منطقه در دوران گذشته  تخريب شده، ولي هنوز در اين بخش جاي كارهاي زيادي وجود دارد .

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خاتم نيز در اين نشست طي سخناني اظهار داشت : بودجه فرهنگي اختصاص داده شده  به اين شهرستان ناچيز است .

اسدالله نجفيان  با بيان اينكه  اين بودجه فرهنگي جوابگوي فعاليت هاي حوزه فرهنگ و هنر اين شهرستان نيست ؛خواستار  توجه بيشتر در اختصاص  بودجه هاي فرهنگي به اين شهرستان شد .

حمايت از چاپ و انتشار چند كتاب از نويسندگان شهرستان ، حمايت از تنها نشريه محلي شهرستان به عنوان آواي خاتم ، توجه به اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر خاتم ، توجه به تخصيص اعتبار مجتمع فرهنگي و هنري شهر هرات مركز شهرستان خاتم  از جمله مصوبات اين نشست بود .  

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا