رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان طبس گفت: تاکنون نزدیک به 80 درصد واحدهای صنفی این شهرستان نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کرده اند.
محمدجواد صادقپور ظهر یکشنبه در جمع کارکنان این اداره اظهار کرد: بیش از دو هزار واحد صنفی در شهرستان طبس فعالیت دارند که تاکنون نزدیک به 80 درصد نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کرده اند.
وی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه 87 تا پایان اردیبهشت 93 عوارض ارزش افزوده وصول شده در سطح استان 505 میلیارد و 770 میلیون ریال بوده است، افزود: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده حدود 48 میلیارد و 800 میلیون تومان به حساب شهرداریها و دهیاریهای استان از محل وصول عوارض ارزش افزوده پرداخت شده است.
صادقپور تصریح کرد: از زمان انتزاع طبس از استان یزد و الحاق به خراسان جنوبی مبلغ 64 میلیارد و 436 میلیون ریال عوارض ارزش افزوده در طبس وصول شده است.
وی بیان کرد: از این مبلغ 22 میلیارد و 600 میلیون ریال به حساب دهیاری ها و 41 میلیارد و 836 میلیون ریال به حساب شهرداری های طبس، عشق آباد و دیهوک واریز شده است.
صادقپور افزود: دولت مالیات را در راستای تامین نیازهای عمومی افراد جامعه از جمله تامین امنیت، بهداشت و درمان، آموزش و غیره مصرف می کند.
وی اظهار کرد: پرداخت مالیات بلاعوض است و افراد جامعه مالیات خود را متناسب با درآمد و ثروت خود و با توجه به نرخ مالیاتی که توسط دولت تعیین شده باید پرداخت کنند.
صادقپور ادامه داد: مالیات در تعادل اقتصادی و تامین عدالت اجتماعی نقش ویژه ای دارد که از طریق اخذ مالیات از ثروتمندان و توزیع آن بین افراد کم درآمد جامعه، عدالت اجتماعی ایجاد می شود.
وی از مؤدیان مالیاتی خواست تا در فرصت باقیمانده نسبت به تکمیل اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند.
صادقپور  جریمه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی را حداقل 18 میلیون و 500 هزار ریال دنست و گفت: این افراد از معافیت های قانونی هم بهره مند نخواهند شد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا