به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ،محمد صالح جوکار در رابطه با طرح افزایش تعداد نمایندگان استان در مجلس گفت: برابر اصل 64 قانون اساسی و با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی و جغرافیایی هر ده سال یکبار تعداد بیست نماینده می تواند به مجلس اضافه شود.

*حوزه انتخابیه یزد واشکذر شرایط لازم برای افزایش نماینده را داراست

محمد صالح جوکار با بیان اینکه ازمدت زمانی که موضوع اضافه شده نمایندگان در قانون اساسی پیش بینی شده است 7 سال می گذرد افزود: در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، دولت لایحه اضافه شدن نمایندگان از جمله برای حوزه انتخابیه یزد را به مجلس ارائه کرد که متاسفانه مجلس هشتم از دستور کار خارج کرد.

وی به شرایط لازم حوزه انتخابیه یزد و اشکذر برای اضافه شدن یک نماینده به آن اشاره کرد و گفت: در مجلس نهم با هم اندیشی نمایندگان طرح مربوط تهیه و در دستور کار مجلس قرار گرفت که با بررسی کارشناسانه در کمیسیون تخصصی، امید است در آینده نزدیک در صحن مجلس مطرح و با تصویب نهایی حوزه انتخابیه یزد برای دور آینده مجلس شورای اسلامی از دو نماینده برخوردار شود.

*طرح اصلاح حوزه های انتخابیه استان در دستورکار مجلس است

رییس مجمع نمایندگان یزد نیز به طرح اصلاح حوزه های انتخابیه استان اشاره کرد و گفت: حوزه های انتخابیه استان یزد با توجه به تبعیض آشکار در تعیین و تصویب آن در گذشته و تغییرات شاخص های تربیتی مورد اعتراض اکثریت استان بوده وهست.

وی ادامه داد: متاسفانه در دوره های گذشته تلاشی از سوی دولت ها برای رفع این بی عدالتی به عمل نیامده است و لذا در طرح جدید که به مجلس ارائه شده، سعی بر رعایت عدالت بر اساس شاخص های تاثیرگذاراست.

*امیدواریم این طرح بدور ازهیاهوی سیاسی و لابی گری صاحبان قدرت تصویب شود

جوکار شاخص های تاثیر گذار را جمعیت، پراکندگی، همجواری سرزمین و قرابت فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح اصلاح حوزه های انتخابیه استان تنها بر اساس نظر کارشناسی و نه هیاهوی سیاسی و لابی گری صاحبان قدرت به تصویب مجلس برسد تا در آینده شاهد توسعه متوازن بین شهرستان ها و حوزه های انتخابیه باشیم و یک برابری نسبی در پیگیری و حل مشکلات استان و حوزه های انتخابیه توسط نمایندگان ایجاد شود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا