یک کارشناس تغذیه در یزد هشدار داد: با توجه به اینکه میوه انبه قند خون...........

یک کارشناس تغذیه در یزد هشدار داد: با توجه به اینکه میوه انبه  قند خون  را به یکباره افزایش داده و موجب ترشح هورمون انسولین می‌شود لذا افراد دیابتی این میوه را باید با احتیاط مصرف کنند، زیرا نیاز به انسولین با خوردن این میوه افزایش پیدا می‌کند

ناهید برخورداری کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در خصوص خواص انبه گفت: انبه رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک و نارس آن سرد و خشک است.

وی با اشاره به این که یکصد گرم از این میوه دارای ۵۷ کالری انرژی است خاطرنشان کرد: این میوه از منابع بسیار خوب پتاسیم به حساب می‌آید، به طوری که مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌شود

برخورداری با بیان این که انبه چون گرم است برای گرم مزاجان مناسب نیست و این اشخاص باید آنرا با سکنجبین بخورند گفت: این میوه به دلیل داشتن ویتامین سی و بتاکاروتن، یک سیستم ایمنی بسیار قوی ایجاد می‌کند. به همین دلیل مصرف مرتب انبه در برنامه غذایی از بروز عفونت‌های ویروسی و رشد تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می‌کند.

این کارشناس تغذیه عنوان کرد:دریافت مقادیر بالای بتاکاروتن موجب فعالیت هرچه بیشتر سلول‌های سیستم ایمنی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این میوه  قند خون  را به یکباره افزایش داده و موجب ترشح هورمون انسولین می‌شود متذکرشد: افراد دیابتی این میوه را باید با احتیاط مصرف کنند، زیرا نیاز به انسولین با خوردن این میوه افزایش پیدا می‌کند.

برخورداری با بیان این که خوردن انبه بوی بد دهان را از بین می‌برد گفت: این میوه رنگ صورت را درخشان کرده و ادرار آور است.

این کارشناس تغذیه با بیان این مطلب که میوه انبه ناراحتی‌های معده و همچنین مشکلات سوء هاضمه  را کمک می‌کند افزود: محتوای فیبر بالای موجود در انبه درمان کننده یبوست است و از سوی دیگر انبه حاوی موادی است که به درمان کرم‌های روده کمک می‌کند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا