یزدفردا :سرویس مجموعه های  آموزشی یزدفردا :موفقیت>>>خوشبختی:احساس خوشبختی چگونه در زندگی مشترک احساس خوشبختی کنیم....
احساس خوشبختی

در زندگی زناشویی مواردی وجود دارند که باید بکار بسته شوند تا شما از زندگی احساس لذت بکنید.واقعیت اینست که به محض امضای قباله عقد باید تشریف ببرین و یک آدم دیگه بشین!..ولی خوب این کار رو نمی کنین..پس تا خودتون رو بدبخت نکردید به چند دستور العمل گوش بدید….
در درجه اول بدانید که این همسر شماست.دندتون نرم انتخابش کردید.حالا هم باید هر اشکالی دارد درستش کنید نه اینکه خودتان را بکشید و فرتی احساس بدبخت شدم ، بیچاره شدم بکنید…یا غم باد بگیرین که چرا اون یکی خواستگار رو انتخاب نکردین!!!
به امکانات خود توجه کنید..همینه دیگه..میگین چی؟؟؟..زندگی ایدآل زمانی بدست میاد که شما اندازه گلیمتان را بشناسید و علاقه ای به گذاشتن لنگتان آنور گلیم نداشته باشید….شعار رمانتیک:قرار نیست با پول خوشبخت بشین…شعار واقعی: پول در بیارین ،حال کنین ، خرج کنین ، تا زمانیکه شام واسه خوردن و اجاره واسه دادن دارین!!..اگر درست لذت بردن بلد باشین پول زیادی نمی خواد…تفریحم لازم نیست حتماً یه چیز خاص باشه….
انتظار مشکل نداشته باشین…بابا سر جدتون مثبت فکر کنین…بعضی ها اینقدر منحوس فکر میکننئ که همینطور انتظار دارن مشکلی پیش بیاد..اگه به چیزی منفی نگاه کنید حتماً اون چیز منفیه!!..زندگی همانجوریست که بهش نگاه میکنین…گاهی تغییر در شیوه زندگی لازم نیست باید مدل عینکتان را عوض کنید…
قرار نیست شوهر شما سوپرمن باشد!!!تمام کارهایی که خونه باباتون می کردین قرار نیست خونه شوهرتون هم انجام بدین و بالعکس قرار نیست شوهرتون محرومیتهای شما رو حل کنه..شما دارین گذشته رو میریزین دور و یکی جدید میسازین…مکافات شما از اینجا ناشی میشه که می خواین روی گذشته زندگی جدید بسازین…گند میزنین دیگه…نکنین آقا..این کار رو نکنین..با هم بسازین و استفاده کنین…
به کار خود علاقه داشته باشید…خیلی شعار کوفتی است!!..میدونم ولی دانستنش بد نیست…تجربه نشون داده هیچکس از کارش راضی نیست و بازم نشون داده از کار دوم و سومش هم راضی نخواهد بود..به هر حال به کار بعنوان وظیفه نگاه نکنین..خیلیم سخته….
قانع باشید…به چیزی که دارید رضایت بدید..اگر مشکلتان را حل میکند دیگه گیر الکی ندید مدل عوض کنین…به روز بودن این نیست عزیز من..چیزی که حتی نصف قیمتش هم استفاده نداره بدردتون نمیخوره…به چیزهایی که دیگران دارند توجه نکنین..پز دادن اینطوری نیست به خدا…فلان مارک فلان چیز رو یارو خارجیه ساخته تو پزشو میدی نکبت؟؟؟…مصرف کردن افتخار نیست…چیزی رو که لازم داری بخر و چیزی رو هم که نداری نخر…چیکار داری که فلانی چی خریده..درست مصرف کن.
حال را دریابید…اینکه هی به آینده فکر کنین و برای آینده برنامه ریزی کنین نتیجه ای جز قهوه ای کردن زندگیتون نداره..آینده همیشه اون چیزی نیست که شما فکر میکنین و می خواهید…اینجوری نه از زمان حال استفاده میکنین نه از آینده..پس با زمان حال زندگی کنین و برای آینده تجربه کسب کنین…
هرچی در میارین خرج خودتون کنین..می تونین به این توصیه عمل نکنین چون اگه بلد نباشین خودتون رو بدبخت میکنین می اندازین گردن من !!!!..کار میکنین که زندگی کنین…حسرت هیچ چیز رو به دلتون نذارین…حال کنین گلابی….
زمانی را برای هم بذارین...زمانی رو که اختصاص میدین نباید واسه ریلکس شدن باشه!!..مثلاً نرین با هم چشماتون رو ببندین و به چهچه چه میدونم مرغابی !!!! گوش کنین..زمانی کوتاه رو فارغ از هر دردی برین بیرون توی کافی شاپ برای هم چرت و پرت بگین…ولی با هم و برای هم…اینطوری مدتی مشکلات رو فراموش کنین..
زندگی رو هرچی بپیچونین اونم میپیچه لا مصب..!!..اصلاً لج میکنه باباتون رو در میاره…ساده بگیرینش تا آسوده باشید…مشکل یه جوری آخرش حل میشه…مهم اینه که با هم و کنار هم باشین…

احساس زندگی‌

احساس پشیمانی همیشگی از گذشته‌ها و احساس نگرانی از اتفاقات احتمالی آینده از مخرب‌ترین احساسات منفی به شمار می‌آید. سطح انتظار شما از زندگی راز دستیابی به سلامت روحی است‌. اگر آرزومند شادی‌، تندرستی و آرامش خاطر هستید، ذهن خود را به آن سمت متوجه كنید تا با نیروی حاصل از آن فكر زیبا، مردم‌، اتفاقات و اوضاع و شرایط مناسب را برای تجلی این نیكویی‌ها به خدمت خود دعوت كنید. كسانی كه به قضاوت اطرافیان گوش می‌دهند از این حقیقت غافلند كه با صرف نیروی خود در این زمینه‌، خودشان را از آرامش و صفای روح محروم می‌كنند. هر كس به دیگری زیان برساند، و یا ضربه‌ای به كسی بزند بیشترین زیان را خودش خواهد دید چرا كه هر كس در دادگاه عدل الهی در برابر اعمال ناروای خودش مسؤول است‌. از طرفی دیگر آرامش روحی خود را نیز از دست می‌دهد و تمام موانعی را كه در برابر دیدگانش به وجود آورده است باعث می‌شود كه افق‌های روشن آینده را خوب نبیند. احساس رشد در بین انسانها و سایر موجودات فرق بین مُرده و زنده است‌. پس همیشه زنده باشید و احساس سرزندگی و نشاط را در اطراف خود پخش كنید و قبل از مرگ خود نمیرید. از مهمترین كارهایی كه به عنوان یك فرد بالغ می‌توانید انجام دهید، بازگشت گاه به گاه به دوران شاد و پرانرژی كودكی است‌. در درون همهٔ ما گنجینهٔ بیكرانی از عشق و شادمانی و نعمت وجود دارد كه می‌تواند آنچه را كه در آرزوی آنیم برایمان فراهم كند. هرگاه خود را مسؤول تصمیمات خود بدانید از هر جهت اختیار دنیای خود را به دست گرفته‌اید. شما همیشه با خویشتن خویش تنهایید. اما تنها زمانی خود را بی‌كس و غریب احساس می‌كنید كه خودتان را دوست نداشته باشید. عشق شما در قلبتان لانه دارد. این عشق از آن شماست‌. شما می‌توانید خود را از عشق و محبت لبریز كنید و دلپذیرترین و رضایت‌بخش‌ترین احساسات را در دل پرورش دهید. هنگامی كه شاد و مثبت و با حوصله هستید واكنش‌های شیمیایی بدن شما با زمانی كه مضطرب و منفی و هراسانید به كلی فرق دارد، نحوه تفكر شما نیز به طرز چشمگیری بر ترشح غدد بدن تأثیر دارد و بر روی جسم‌تان نیز مؤثر است‌. در باطن انسان معجزه‌هایی وصف‌ناپذیر نهفته است‌. برای این كه شگفتی‌های دلخواه خود را در زندگی بیافرینید باید در نهفته‌ترین عمق وجود خود به سراغ این طلاهای ناب رفته و آنها را از معدن‌های پر رمز و رازشان استخراج كنید. موفقیت و شادمانی هر كسی در زندگی كاملاً تابع فرصت‌ها و امكاناتی نیست كه در دسترس ماست‌، بلكه متكی به باورهایی است كه در اعماق وجود ماست و ما به آن اعتقاد داریم‌. اگر كارها بر وفق مرادتان نیست از خود بپرسید چه كرده‌ام كه با چنین سختی هایی روبه‌رو شده‌ام‌؟ چگونه باید خودم را از این تنگنا نجات دهم‌؟ هر رویدادی كه در زندگی با آن روبه‌رو می‌شویم پیش نیاز دست یافتن به مرحله بعدی زندگی و نشان دهنده رشد است‌، پس خسته نشوید و مبارزه كنید. محدودیت‌های ما منحصر به جسم ماست‌. در دنیای اندیشه و ذهن ما مانع و محدودیتی وجود ندارد. تمام اشیأ، اموال و امكانات زندگی عطایای هستی برای خدمت به شماست نه برای آن كه شما در خدمت آنها باشید.
منبع : مجله راه زندگ-wayoflife.blogfa
-ویستا

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

 

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

 

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا