اولین جلسه شورای اداری شهرستان یزد در سالجاری به ریاست محمود شاکری شمسی و با حضور مدیران ادارات و نهاد های شهرستان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ، محمود شاکری شمسی در این جلسه با بیان اینکه سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » نامگذاری شده است افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در اولین روز سال در مشهد مقدس مباحث و سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده و خطی مشی مدیران را در جهت محقق ساختن این هدف مشخص ساختند.

فرماندار یزد با اشاره به رخدادهای سال گذشته اظهار داشت: در روز 24 خرداد 92 شاهد حضور یکپارچه مردم آگاه و فهیم ایران اسلامی در عرصه انتخابات و رأی به گفتمان اعتدال بودیم که نهایتاً منجر به خلق حماسه ی بزرگ سیاسی در این سال شد.

وی در بحث حماسه اقتصادی نیز گفت: ثبات قیمت بازار ، افزایش ارزش پول ملی و کاهش نرخ ارز ، تقدیم به موقع لایحه بودجه 93 از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی و نیز فراهم نمودن شرایط برای اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها از مهمترین اقداماتی بود که دولت تدبیر و امید در راستای رسیدن به اهداف اقتصادی کشور به کار گرفت.

فرماندار با تأکید به اینکه در سیاست خارجی و به یژه موضوع هسته ای، دنیا فهمید که باید با زبان احترام با مردم ایران سخن گفته و پای میز مذاکرات بنشیند افزود: خوشبختانه با تدبیر تیم مذاکره کننده شکافی در تحریمهای ظالمانه غرب بر علیه ایران ایجاد شد که امیدواریم در آینده ای نزدیک منجر به رفع کامل این تحریمها شود.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در شهرستان در بخش دیگر از سخنرانی خود با بیان اینکه یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت اجرای هدفمند سازی یارانه ها به دست می آید خاطر نشان کرد: اجرای صحیح قانون هدفمند سازی یارانه ها می تواند افزایش تولید ، اشتغال ، بهره وری ، کاهش شدت انرژی و افزایش شاخص های عدالت اجتماعی را در پی داشته باشد.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه پرداخت یارانه یک امر مرسوم در همه کشورها می باشد اظهار داشت : در ایران پرداخت یارانه به صورت ارزان نگه داشتن حاملهای انرژی و خدمات دولتی بوده است که پرداخت یارانه به این صورت توزیع ناعادلانه، اسرافگرایی ، خطرات زیست محیطی، کاهش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش های تولید و قاچاق سوخت به کشورهای همسایه را در پی داشته است.

وی افزود: در سال 88 قانون هدفمند سازی یارانه ها به تصویب رسید ولی با توجه به عدم برنامه ریزی صحیح و کاهش ارزش پول ملی نتوانستیم به اهداف تعریف شده برسیم.

شاکری شمسی با تقدیر از کلیه افرادی که از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند افزود: در آمدهای حاصل از افزایش قیمت حاملهای انرژی و نیز انصراف افراد، صرف ارتقاء وضعیت بیمه های اجتماعی ، حمل و نقل عمومی ، زیر ساختهای آب و برق و ... خواهد شد.

وی اعلام کرد: افرادی که بعد از ثبت نام خواهان انصراف از دریافت یارانه نقدی می باشند تا پایان سالجاری می توانند با مراجعه با سامانه www.refahi.ir  نسبت به انصراف خود و خانواده اقدام نمایند.

فرماندار یزد افزود: خوشبختانه با تدابیری که از سوی دولت اندیشیده شده تا آخر اردیبشهت ماه افرادی که تاکنون تحت پوشش هیچ بیمه ای نبوده اند می توانند با مراجعه به سایت www.bimehsalamat.ir  نسبت به نامنویسی اقدام کنند.

شاکری شمسی در ادامه با بیان اینکه فرصت ایجاد شده برای خدمت را مدیران باید مغتنم شمارند گفت: همه مدیران ضرورت دارد در سال 93 براساس اولویتهای برنامه کاری مشخص داشته باشند تا بتوانیم در راستای سند برنامه ای شهرستان در جهت ارتقاء کمی و کیفی و رساندن شهرستان یزد به جایگاه واقعی خود گام برداریم.

محمد فقیه خراسانی‌، عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه شورای شهرستان جمعی از مدیران متخصص است که برای شهرستان یزد خدمت می‌کنند گفت: تغییرات در استان انجام شده و تثبیت مدیریت صورت گرفته است بنابراین زمینه برای کار و فعالیت فراهم است و در این زمینه شوراهای اسلامی نیز می‌توانند زمینه خدمت مناسب را فراهم کنند.

فقیه خراسانی به مسئله بحران آب در یزد اشاره و بیان کرد: در جلسات شورای اسلامی شهر تصمیم گرفته‌ایم که در همه نشست‌ها ذکر آب کرده و فریاد العطش مردم را منعکس کنیم.

عضو شورای شهر یزد گفت: مسئولان نیاز واقعی مردم به آب را بیان نمی‌کنند، این موضوع که وزیر نیرو شهرهای نیازمند آب را نام می‌برد ولی از یزد نامی نیست، مایه تاسف است.

وی با اشاره به حوادث سال گذشته و شکسته شدن خط لوله‌های انتقال آب به یزد تصریح کرد: در این حادثه توهین بزرگی به مردم یزد شد و در پی آن، آب به عنوان مایه حیات و زندگی را از مردم این استان گرفتند.

در این نشست تعدادی از مدیران در خصوص حوزه کاری خود گزارشی ارائه کردند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا