سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس بیمارستان طبس بیش از 10 میلیارد ریال بدهی دارد و اگر دولت حمایت نکند قطعا تا پایان سال ورشکست خواهد شد.

حمید رضا حجازی : دکتر جواد سهیلی در گفتگو با خبرنگاران گفت: حتی بخشی از حقوق پرسنل، از درآمد بیمارستان پرداخت می شود و تمام هزینه ها نیز برعهده خود بیمارستان است.

وی افزود: یکسال است پزشکان متخصص حق الزحمه خود را دریافت نکرده اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس گفت: حوزه بهداشت و درمان در سراسر کشور مشکل دارد ولی در شهرستان طبس به دلیل پراکندگی و دوری از مرکز استان این مشکلات بیشتر احساس می شود.

وی با اشاره به استقبال کمرنگ خیران در حوزه بهداشت و درمان گفت: درصدد راه اندازی مجموعه خیران سلامت شهرستان هستیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات  و کمبودهای بهداشتی و درمانی را با کمک خیران حل کنیم.

دکتر سهیلی در خصوص بیمارستان 100 تختخوابی طبس که از مصوبات سفر دکتر احمدی نژآد به طبس می‌باشد نیز گفت: این بیمارستان 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در 6 ماه گذشته هم کار خاصی در آنجا انجام نشده است و مسئول رسیدگی و پیگیری آن نیز برعهده اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی است و هر زمان که تحویل ما شود 6 ماه برای تجهیز و نصب تجهیزات زمان نیاز داریم.

وی خاطر نشان کرد: بعد از تحویل بیمارستان 100 تختخوابی کمبود نیرو خواهیم داشت و تاکنون نیز هیچگونه استخدامی در این رابطه برگزار نشده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس به خرید دستگاه های اکو کاردیوگرافی به ارزش 1400، سل کانتر به ارزش 500 و اتوکلاو زباله های خونی به ارزش 800 ملیون ریال اشاره کرد و مهمترین مشکل حوزه کاری خود را مسائل مالی دانست که هزینه ها بیشتر از درآمد است.

وی پراکندگی بیش از حد شهرستان و فاصله با مرکز استان را از دیگر مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان طبس برشمرد.

دکتر سهیلی با اشاره به هفته سلامت که از اول اردیبهشت ماه شروع شده و تا هفتم این ماه ادامه دارد شعار امسال را یک عمر سلامتی با خود مراقبتی عنوان کرد و گفت: در پنجم اردیبهشت ماه هم یک تیم جهاد پزشکی از یزد به شهرهای طبس، عشق آباد، دیهوک و مسجد شکر خواهد رفت.

وی شعار امسال هفته سلامت را یکی از بهترین شعارها در چند سال اخیرعنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات حوزه سلامت عدم فرهنگ سازی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس، خودمراقبتی را چگونگی رفتار ما بدن خود عنوان کرد و افزود: خود مراقبتی در 4 دسته جسمی، عاطفی،اجتماعی و معنوی تقسیم بندی می شود.

وی ادامه داد: فرهنگ تغذیه درکشورما خیلی دچار مشکل شده و تغییرات بسیاری کرده است که شاهد چاقی افراد و استفاده از فست فودها هستیم.

دکتر سهیلی گفت: چاقی تا 20 عمر افراد را کوتاه می کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر هر فرد برنامه خودمراقبتی داشته باشد تا 40 درصد مراجعه به پزشکان عمومی، 71 درصد مراجعه به پزشکان متخصص و 50 درصد بستری و غیبت در کار کاهش می یابد.

وی درخصوص پزشکان متخصص شهرستان نیز گفت:توزیع متخصص برعهده ما و مرکز استان نیست و در سال فقط یکبار درمهرماه توزیع پزشکان متخصص انجام می شود.

وی درخصوص متخصص ارتوپد که از شهرستان رفته نیز گفت: این پزشک بومی بود و در تابستان سال قبل پیش از اعلام نیاز پزشکان متخصص از وی در خصوص ماندن در شهرستان سوال کردیم که وی گفت: قطعا در طبس خواهد بود ولی در سال گذشته از شهرستان رفت و تا اول مهر که توزیع پزشکان متخصص هست در شهرستان ارتوپد نخواهیم داشت و این بیماران را باید اعزام کنیم.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا