ضرورت صرفه‌جویی 30 درصدی اصفهانی‌ها در مصرف آب/چند درصد مردم یزد زیر 20 مترمکعب و چند درصد بالای 40 مترمکعب آب در ماه مصرف می کنند؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: 62 درصد مردم اصفهان زیر 20 مترمکعب، 34 درصد نیز 20 تا 40 مترمکعب و تنها 4 درصد از مردم بیش از 40 مترمکعب آب مصرف می‌کنند.
به گزارش  (ایسنا)‌، منطقه اصفهان، هاشم امینی، برخورد با مشترکین پرمصرف را ضروری دانست و اعلام کرد: اولین سالی که مردم در کاهش مصرف آب با ما هماهنگ بودند، سال اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بود که 3 درصد کاهش مصرف داشتیم. در حال حاضر متوسط قبوض آب بهای بیشتر مشترکین 5 تا 7 هزار تومان است.
وی افزود: البته روی قبوض مشترکین پرمصرف اخطار درج می‌گردد و در مرحله بعد در صورت عدم توجه انشعاب قطع می‌شود، در طی سال گذشته نیز 900 مشترک پرمصرف، شناسایی و به دلیل عدم توجه به توصیه‌ها مجبور شدیم تا اشتراک آنها را قطع کنیم.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان تصریح کرد: مقرر شده تا مشترکین پرمصرف را شناسایی و با آموزش آنها بسترهای مصرف بهینه آب را مهیا سازیم که در این زمینه گروه‌هایی را در نظر گرفتیم تا به بیمارستان‌ها و پادگان‌ها مراجعه کنند، حتی با حضور در استخرها و کارواش‌ها آنها را توجیه کنند تا از مصرف آب شرب جهت مصارف غیرضروری و اسراف آمیز پرهیز کنند.
وی درباره تأمین آب شرب در تابستان اظهار کرد: در تابستان امسال برای رفع افت فشار آب و یا جلوگیری از قطعی آن نیاز به مدیریت مصرف داریم چرا که منابع آبی امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته و باید با مصرف بهینه از این بحران عبور کرد. در واقع اگر بتوانیم 20 تا 30 درصد صرفه جویی در مصرف داشته باشیم می‌توانیم بدون مشکل تابستان را بگذرانیم.
امینی ادامه داد: در حال حاضر متوسط مصرف آب هر اصفهانی در شبانه روز در بخش خانگی 162 لیتر است که استاندارد آن در سطح کشور 150 لیتر است. اگر در این میان هر اصفهانی تنها 1.5 لیتر صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشد می‌توان به حدود 40 هزار نفر آبرسانی کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اصفهان در خصوص چگونگی تعیین قیمت آب شرب در سال جاری گفت: از اول بهمن سال گذشته افزایش قیمت ناچیزی داشتیم. مصرف آب تا 5 مترمکعب حدود 176 تومان هزینه دارد و اگر تا ده مترمکعب متوسط مصرف صورت گیرد 439 تومان به قیمت آب مصرفی، تا 15 متر مکعب 776 تومان و تا 20 مترمکعب 1206 تومان به قبوض اضافه می‌شود و بهتر است که مشترکین بدانند قیمت یک مترمکعب آب که از پشت سد زاینده رود وارد تصفیه خانه باباشیخ علی می‌شود 262 تومان است و قیمت تمام شده آن نزدیک به هزار تومان است .
وی، نصب پمپ به صورت صحیح بر روی کنتور را مورد تأیید قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر مشترکین درست پمپ نصب کنند، تخلف نیست. قصد داریم تا نحوه صحیح این کار را به آنها آموزش دهیم.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا