سرپرست فرمانداری تفت در اولین سفر رسمی خود به نیر که با رویکرد مدیریت جهادی صورت پذیرفت در نشست شورای فرهنگ عمومی این بخش حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع" در ابتدای این نشست با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه(س) و سالروز تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: بسیار مفتخرم که امروز در جمع مسئولان و خدمتگزاران نیر حضور یافته ام.

سرپرست فرمانداری تفت با اشاره به خصایص و ویژگی های ممتاز مردم نیر اظهار داشت: نیر با برخوردار از مردمانی ولایتمدار، سختکوش و با فرهنگ غنی نقش بسیار موثر و ارزشمندی در عرصه های فرهنگی شهرستان تفت ایفا می کند.

زارع افزود: مردم غیور و ولایتمدار نیر در همه زمانها و در همه عرصه ها حضور فعال داشته و پشتیبانی و حمایت خود از آرمان های متعالی امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر را در عمل به اثبات رسانده اند.

وی با اشاره به وجود علما و شخصیت های برجسته نیری در کشور و استان آن را نشان گر پتانسیل بالای مردم  نیر دانست.

زارع با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ترسیم افق سال 1393 دو مسئله اقتصاد و فرهنگ را از مهم ترین مسائل برشمردند و خواستار تلاش بی وقفه مردم و مسئولان با عزم ملی و مدیریت جهادی در این راه شده اند.

سرپرست فرمانداری تفت با بیان این که فرهنگ نسبت به اقتصاد در اولویت قرار دارد اظهار داشت: تردیدی نیست که توجه به عرصه های فرهنگی زمینه ساز گشایش مسائل اقتصادی نیز خواهد بود و بر آن تاثیر مستقیم می گذارد.

وی با  اشاره به حضور حماسه ساز مردم در انتخابات 24 خرداد، آن را افتخار دیگری در تاریخ سیاسی و حماسه ای ماندگار برشمرد و گفت: حماسه سیاسی در سال گذشته با حضور و نقش موثر مردم در پای صندوق های رای محقق شد.

زارع با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت:  اقتصاد مقاومتی زیرساخت فکری و نظری حماسه اقتصادی است که باید با اجرای درست این سیاستها، کشور را در برابر توطئه بدخواهان میهن عزیز اسلامی مصون کرد.

وی بر تلاش مسئولان برای رفع دغدغه های اقتصادی مردم تاکید کرد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان تفت بر ضرورت همکاری و همفکری همگان در راستای پاسداشت هویت ملی و مذهبی، شناسایی خلاء های فرهنگی و اجرای درست سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

 در ادامه این نشست، امام جمعه شهر نیر با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: فرهنگ و اقتصاد از اهداف تحقق این شعار و عزم ملی و مدیریت جهادی نیز از راهبردهای تحقق این شعار است که باید مدنظر آحاد مردم باشد. "حجت الاسلام و المسلمین وکیل" تاکید کرد: اگر فرهنگ درست شود اقتصاد هم درست خواهد شد

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) اظهار داشت: اگر بخواهیم در برابر دشمنان بایستیم باید در حوزه های اقتصادی،  فرهنگی و علمی قوی باشیم.

حجت الاسلام وکیل با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای ضربه زدن به باور های دینی و اعتقادی مردم اظهار داشت: مسئولان باید در این رابطه برنامه داشته و در صیانت از باورهای اعتقادی مردم کوشا باشند.

وی در پایان با اشاره به فضایل حضرت فاطمه زهرا(س)، میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن را گرامی داشت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا