امام جمعه یزد : ثواب مدرسه سازی بدین خاطر است که زمینه ادب ، تربیت و رسیدن به کمال را فراهم می کند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، اعضای ستاد جشنواره استانی خیّرین مدرسه ساز با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ، دیدار کردند .

امام جمعه یزد در این دیدار گفت : همه آموزش ها و تلاش ها باید مقدمه ی رسیدن انسان به کمال باشد .

آیت ا... ناصری ، افزود : اگر مدرسه سازی دارای ثواب است به این خاطر است که زمینه ی ادب ، تربیت و رسیدن به کمال را برای انسان ها فراهم می سازد .

نماینده ولی فقیه بیان داشت : معلم باید ظرف وجودی خود را پاک و طاهر سازد تا بتواند واسطه فیض و یک ظرف عالی باشد که اهلیّت واسطه گری فیض را داشته باشد .

امام جمعه یزد ، معلم را محور آموزش و تربیت انسان ها دانست و افزود : اگر در جامعه معلم نباشد ، کسی مدرسه هم نمی سازد و دانش آموزی را جمع نمی کند .

وی ، حضور و مشارکت خیّرین در احداث ، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی را ستود و اظهار امیدواری کرد انسان ها در امور خیر از یکدیگر سبقت بگیرند .

در ابتدای این جلسه ، " امیر حسین رادمنش " رئیس هیأت مدیره مجمع خیّرین مدرسه ساز ، به وجود افزون بر یک هزار و پانصد خیّر مدرسه ساز در استان یزد اشاره کرد و گفت : خیّرین مدرسه ساز یزدی ، از همه ی گروهها ، فرهنگ ها ، جنسیّت ها و ادیان ، در مدرسه سازی مشارکت داشته اند .

" حمیدرضا محمدی " نیز از برگزاری شانزدهمین جشنواره استانی خیّرین مدرسه ساز با هدف تشویق و ترغیب خیّرین به تكميل فضاهای آموزشی و پرورشی نيمه تمام در 22 ارديبهشت 93 خبر داد و اظهار داشت : جشنواره های مدرسه ای و شهرستانی نیز قبلاً برگزار شده است .

 

***

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا