به مناسبت هفته سلامت ، صبحگاه سلامت با حضور معاون وزیر در دبیرستان نمونه درخشنده صراف ناحیه دو یزد برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد ، در این آیین که " علی باقرزاده " معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی کشور ، مدیر کل آموزش و پرورش استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و جمعی از مسئولین و کارشناسان استان حضور داشتند ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد ، ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت : با توجه به شعار امسال که یک عمر سلامت با خود مراقبتی می باشد اگر هر فردی مراقب خود باشد بسیاری از مشکلات از بین می رود.

" منصور ارجمندی " افزود : خود مراقبتی باید قسمتی از زندگی روزانه مردم باشد تا با انسجام و انجام آن از بروز بیماریها پیشگیری کنیم .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در ادامه افزود : استان یزد طی دو دهه اخیر ، با شتاب فزاینده ای در شیوع بیماری دیابت همراه بوده است به گونه ای که هم اکنون 25 درصد مردم استان مبتلا به این بیماری هستند .

دکتر " محمد حسن لطفی " گفت : سالیانه 1400 مورد از انواع سرطان در استان ثبت می شود که این موضوع نگران کننده است  و نیاز مبرم به ریشه یابی و بررسی دارد .

وی ، با توجه به شعار امسال افزود : بحث خود مراقبتی ، موضوع هزینه بری نیست ولی لازم است که نگاهمان را به زندگی تغییر دهیم و رفتارهای پرخطر را در خود شکل ندهیم و یک رفتار و سبک ایرانی – اسلامی را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

گفتنی است اجرای سرود و قرائت مقاله توسط دانش آموزان از دیگر برنامه های این مراسم بود .

 

***

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا