نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از سرگیری فعالیت خانه احزاب را مستلزم وجود قانون حامی برای فعالیت‌های احزاب دانست و گفت: دستیابی به این قانون در گروی بهره‌گیری از تفکرات و اندیشه‌های احزاب و کسانی است که در احزاب کار تشکیلاتی و حزبی کرده‌اند، است.

محمدرضا تابش در گفتگو با خبرنگار ایلنا، بازگشایی خانه احزاب را اقدامی ضروری دانست و اظهار کرد: اینکه خانه احزاب فعالیتش را از سرگیرد و یا خیر، اولویت دوم را دارد و باید طبق شعارهای آقای روحانی زمینه‌های فعالیت خانه احزاب و همه گروهایی که دلسوز انقلاب و نظام هستند، فراهم شود.

وی افزود: اولویت نخست داشتن حزب پویا وقدرتمندی است که از پشتوانه قانونی برخوردار باشد و برای رسیدن به چنین امری به وجود قانون نیازمندیم.

نماینده اردكان با بیان اینکه هر شهروندی باید اجازه فعالیت حزبی و گروهی داشته باشد،گفت: همه مردم شهروند ایران هستند و باید بتوانند فعالیت حزبی  باشد که این یک قانون جامع مانع و پویا می‌خواهد.

تابش ادامه داد: دستیابی به این قانون در گروی بهره‌گیری از تفکرات و اندیشه‌های احزاب و کسانی است که در احزاب کار تشکیلاتی و حزبی کرده‌اند.

وی جایگاه خانه احزاب را برای رسیدن به قانون جامع را موثر دانست و اظهار کرد: اجازه فعالیت به خانه احزاب می‌تواند در تسریع و اصلاح قوانین موجود موثر باشد و پایگاهی را فراهم می‌کند که اندیشمندان و متخصصین ومتفکرین و افراد مجرب نظرات خود را در این زمینه ارائه دهند و در تصحیح قانون تاثیر بگذارند.

نماینده مردم اردکان خطاب به دولتمردان گفت: وزارت کشور باید در بازگشایی خانه احزاب تسریع کند و دولت قانونی راتنظیم کند که کارکرد احزاب را تضمین کند و ضمن وجود پشتوانه و حمایت‌های فعالیت‌های احزاب در آن قانون باید شفافیت و خط قرمز‌ها نیز در آن رعایت شود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا