دکتر شاهین فرهنگ از روان شناسان مشهور ایرانی در مراسمی که با حضور دانشجویان دانشگاه یزد در سالن آمفی تئاتر مرکزی این دانشگاه برگزار شد درباره مسایل و مشکلات ازدواج جوانان و راه حل های ممکن صحبت کرد و به سوالات حاضران پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد، وی یکی از مهمترین معیارهای ازدواج را به دل نشستن بیان کرد و گفت: اگر این امر مهم در ازدواج  در نظر گرفته نشود حتما به طلاق و جدایی می انجامد. وی افزود: عشق پیش از ازدواج را پیشنهاد نمی دهیم و رابطه های دوستی که قبل از ازدواج صورت می گیرد رابطه های پرخطری هستند و ضررهای آن زیاد است.

شاهین فرهنگ لزوم مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را مورد تاکید قرار داد و گفت: اینکه نسل بعدی ما در خطر است و در ازدواج های غیر فامیلی 5 درصد فرزندان دچار اختلال می شوند و در ازدواج های فامیلی 20 درصد احتمال این اختلال بالاتر است مهمترین دلیل بر لزوم مشاوره زنتیک قبل از ازدواج است. وی با بیان سخن حضرت محمد(ص) که فرمودند: با فامیل نزدیک وصلت نکنید زیرا فرزندان ضعیف به دنیا می آورید، ضرورت انجام این مهم در آموزه های دینی را تبیین کرد.

به گفته دکتر فرهنگ در معیار کائنات زن ناز و مرد نیاز است و به جوانان حاضر در مراسم گوشزد کرد خلاف معیار کائنات حرکت نکنند چراکه معیار این است که در ازدواج دختر باید همتراز پسر یا یک درجه پایین تر باشد.

فرهنگ، در مورد مدل ازدواج سنتی و ازدواج مدرن گفت: به عقیده بنده هر دو مدل غلط است و ما مدل ازدواجی را پیشنهاد می کنیم که بین این دو مدل قرار گرفته باشد. وی با اشاره به اینکه جوانان به داشتن تناسب و همترازی در ازدواج توجه کنند و داشتن تناسب فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، سنتها و زبان در ازدواج امری بسیار لازم و ضروری است.

دکتر فرهنگ در پایان این نشست خاطر نشان کرد که هیچ کس دلسوزتر از پدر و مادر نیست و با ارتباط نزدیکی که جوانان می توانند با والدین خود برقرار کنند بسیاری از مشکلات سرراهشان حل می شود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا