فردي كه از حساب پدربزرگ خود اقدام به برداشت غيرمجاز 11 ميليون ريال كرده بود توسط كارشناسان پليس فتا خراسان رضوي شناسايي شد.

سرهنگ "سيد محسن عرفاني" در تشريح اين خبر گفت: در پي شكايت مرد سالخورده اي مبني بر اينكه فرد يا افرادي ناشناس با سوء استفاده از کارت عابر وي، حقوق بازنشستگي اش را دريافت و حسابش را خالي كرده اند، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.
وي تصريح كرد: با پي گيري هاي فني و پليسي انجام شده متهم که با برداشت غير مجاز توسط رمز دوم اقدام به خريد اينترنتي کرده بود، شناسائي و با دستور قضايي، به پليس فتا منتقل شد.
رييس پليس فتا استان خراسان رضوي خاطرنشان كرد: متهم که يکي از نوه هاي شاکي بود پس از روياروي با شواهد به جرم خود چنين اعتراف کرد: چندماه قبل کارت عابر پدربزرگم را براي پرداخت يکي از قبوض مصارف خانگي دريافت و با ايجاد رمز دوم اقدام به خريد اينترنتي به مبلغ 11 ميليون ريال کردم.
وي در پايان به شهروندان توصيه كرد: داشتن کارت عابر بانک به همراه رمز اول کافي است تا با ايجاد رمز دوم، بدون نياز به کارت عابر و فقط با داشتن "شماره كارت، رمز دوم و تاريخ انقضاء و cvv2کارت" به صورت اينترنتي اقدام به خريد کرد، بنابراين شهروندان گرامي ضمن نگه داري کارت عابر بانک در محلي امن از دادن رمز اول به همراه کارت عابر به افراد حتي معتمدين و بستگان خودداري كرده و فرصت سوءاستفاده و برداشت غير مجاز را براي سودجويان در فضاي مجازي فراهم نكنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا