رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي گفت : فردي که از طريق ايجاد صفحه ای جعلي در یکی از شبکه های جعلی به نام يکي از مراکز آموزشي تبريز سعي در خدشه دار نمودان سابقه درخشان مرکز را داشت شناسايي شد.

"سرهنگ محمد قاسملو" در تشريح اين خبر اظهار داشت : برابر شکايت مدير يکي از مراکز آموزشي تبريز ، مبني بر اينکه فرد يا افرادي با ايجاد صفحه پروفايل فيس بوک جعلي به نام مرکز آموزش ، سعي در تشويش افکار عمومي و خدشه دار نمودن وجهه و سابقه درخشان مرکز را دارند با عنايت و حساسيت موضوع رسيدگي به پرونده در دستور کار اين پليس قرار گرفت.
اين مقام انتظامي افزود : با انجام مهندسي اجتماعي و اقدامات فني با قيد فوريت ، اطلاعات اوليه و فني صاحب ايجاد کننده پروفايل های شبکه های اجتماعی  استخراج و با انجام اقدامات فني بعدي متهم شناسايي گرديد.
وي تصريح کرد : متهم به اين پليس احضار که در ابتدا منکر قضايا بوده که با ارائه مستندات فني به اتهام وارده اعتراف و انگيزه خود را به نوعي خدشه دار نمودن اعتماد مرکز در بين دانش پذيران اعلام نمود.
این مقام مسوول افزود : سيستم هاي رايانه اي متهم جمع آوري و با بررسي های فنی مستندات مورد نياز استخراج شد و نتيجه تکميل پرونده به عرض مقام محترم قضايي منعکس و پرونده با صدور قرار براي متهم مختومه گرديد.
رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي در پايان خاطرنشان کرد : امکانات و ابزار هاي موجود در اينترنت زمينه اي جهت ارتقاء فکري ، تسريع در امورات روزمره ، کاهش زمان در جهت رسيدن به اهداف، انجام امورات بانکي و .... را برعهده دارد. از کاربران فضاي مجازي خواسته مي شود با استفاده صحيح و بهينه و متناسب با فرهنگ ايراني ، اين محيط را فضايي امن براي خود و ديگران مبدل سازيم . به ياد داشته باشيم پليس فتا هميشه و همه حال در کنار شماست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا