روز جمعه ۵ اردیبهشت ماه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) درشهر طبس سخنرانی خواهد کرد.

 طبس در سطوح بین المللی به‌عنوان نماد مبارزه با استکبار مطرح است و بزرگداشت مناسب و شایسته سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس پیام ایستادگی و مقاومت برای دنیا مخابره خواهد کرد.

نماینده مردم طبس چشم دنیا را معطوف به برنامه کشوری بزرگداشت 5 اردیبهشت دانست و افزود:به دلیل اهمیت تکریم سالروز شکست آمریکا درصحرای طبس از ریاست مجلس شورای اسلامی برای حضور در مراسم دعوت شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان طبس  روز جمعه 5 اردیبهشت 1393 میزبان دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خواهد بود و وی در اجتماع مردم این شهرستان و در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) سخنرانی خواهد کرد.

شهرستان طبس روی ریل توسعه قرار گرفته است

نماینده مردم طبس را سرشار از ذخائر عظیم معدنی دانست و گفت: به دنبال سفر اخیر مدیرعامل سازمان ایمیدرو به طبس و بازدید از معادن زغالسنگ پروده مرحله دوم اکتشاف آغاز شد و مقرر گردید فازهای جدید توسعه معادن طبس که زیرساخت های آن توسط ایمیدرو آماده شده است در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

نماینده مردم طبس معادن طبس را بستر توسعه و اشتغال پایدار خواند و افزود:در سفراول دولت نهم به شهرستان طبس، مقرر شد که سهم 2درصد حاصل از فروش مواد معدنی به شهرستان اختصاص یابد اما با رای دیوان محاسبات ودرانطباق با قانون متوقف شد.

وی طبس را روی ریل توسعه دانست و تصریح کرد: پس از یکسال و نیم پیگیری، موضوع اختصاص سهم 2درصدی معادن زغالسنگ در هیئت عمومی دیوان محاسبات مطرح گردید و بالاخره پس از رایزنی های متعدد توانستیم رای قبل را منتفی و در صدور رای جدید دیوان مبنی بر قطعیت پرداخت سهم مذکور به شهرستان طبس موفق شویم.

نماینده مردم طبس به راه اندازی تصفیه خانه آب این شهر اشاره کرد وگفت:پروژه عظیم و 20 میلیاردی تصفیه خانه آب طبس که بیش ازیک سال از افتتاح، معطل مانده بود نیز با رایزنی های متعدد درحوزه وزارت نیرو به بهره برداری رسید که درحال حاضر بنابراظهار کارشناسان مرتبط، از برترین کیفیت آب آشامیدنی برخوردار است به نحوی که شبیه آن از نظر کیفیت کمتر در کشور به چشم می‌خورد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا