نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار جهانی درصدد تفرقه میان مسلمان است پس زائران عمره گذار ایرانی باید نماد وحدت در میان مسلمان سایر کشورهای اسلامی باشند.

محمد صالح جوکار در سومین همایش آموزشی و توجیهی عمره گزاران و کارگزاران زیارتی استان یزد که در ورزشگاه شهید حاج مهدی شاهدیه یزد برگزار شد، اظهار داشت : زائران سرزمین وحی با سایر سفرهای دنیوی تفاوت دارند پس باید سعی شود با خلوص نیت به سرزمین وحی مشرف شد .

وی افزود: سفر حج و عمره در هیچ شرایطی تعطیل نمی شود لذا قدر خودتان را بدانید و از برکات این سفر معنوی برخوردار شوید .

جوکار ، با اشاره به مسائل روز جهان اسلام گفت: شما سفیران جمهوری اسلامی هستید و مسلمانان سایر کشورها به دید دیگری به شما توجه دارند پس شما هم سعی کنید مروج انقلاب اسلامی و مذهب تشیع باشید .نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان حج و زیارت و مسئولان مربوطه تلاش فراوانی برای رفاه حال شما زائرین عزیز انجام می دهند و امکانات بسیار عالی و رفاهی در عربستان فراهم می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، یادآور شد : زائرین اعزامی برای کمک به اقتصاد کشورمان از خرید در بازارهای عربستان خوداری نموده و سوغات خود را قبل و یا بعد از سفر در میهن اسلامی انجام دهند.

در این همایش مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان نیز از حضور منسجم زائران در این همایش آموزشی تشکر کرد و اظهار داشت : زائران علاوه بر شرکت در این همایش توجیهی ، آموزش های لازم را قبل از سفر در چند نوبت توسط مدیران و روحانیان کاروان طی می کنند .

حجت الااسلام والمسلمین سیدحسن میررحیمی از عمره گزاران خواست مراقب باشند که به چه سفری مشرف می شوند زیرا این سفر با سایر سفرهای دنیوی فرق دارد لذا بایستی قبل از سفر آمادگی لازم را کسب و اعمال و نیت های خود را برای رضای خدا خالص و پاکیزه گردانید تا به سفر الی الله مشرف گردید .وی از عمره گذاران خواست با توجه به اینکه عمر سفر بسیار کوتاه هست از لحظه لحظه آن غافل نشوید و از فیوضات معنوی این سفر بهره مند کامل را ببرید .

در ادامه مدیرحج و زیارت استان یزد گفت: زائران عمره گذار از بازارگردی اجتناب کرده و خرید سوغات را قبل و یا بعد از سفر در ایران انجام دهند و در سرزمین وحی فقط به فکر مسائل معنوی و اندوخته اخروی باشند .

علی اصغر شریفی از زائران عمره خواست تا به قوانین کشور میزبان احترام گذاشته و بجای خرید و هدر دادن وقت خود در بازارها فقط به مسائل معنو ی سفر توجه داشته و درن مازهای جماعت حرمین شریفین شرکت و از فرصت ها بخوبی استفاده کنند .وی همچنین به زائران توصیه کرد از همراه بردن هرگونه مواد مخدر خودداری نمایند زیرا چنانچه از زائرین مواد کشف شود از سفر عمره محروم و از تشرف مطابق دستورالعمل های جلوگیری بعمل می آید .

این مسئول حج افزود : زائران با همراهی و همکاری کردن با مدیران راهنمای کاروانها و بدون هرگونه مشکلی اعمال عمره خود را بجا آورند و اگر خدای ناکرده دچار حادثه و یا مصدومیت شدند نگران نباشند زیرا زائران در طول مدت سفر از خدمات بیمه برخوردارند و برای درمان در عربستان و یا ادامه در ایران هیچگونه مشکلی نخواهند داشت .

مدیر حج و زیارت استان یزد تاکید کرد: از هر گونه تماس با افراد مشکوک در مدت اقامت در عربستان اجتناب نمایند و ا گر به موارد خاصی برخورد کردند فوری به مدیر راهنما و مسئولان سازمان حج وزیارت اطلاع دهند .

شریفی ادامه داد: در مرحله دوم تعداد 13هزار و 874 نفر عوامل و عمره گذار یزدی در قالب 94 کاروان از دهم فروردین تا تاریخ ششم تیرماه 93 به سرزمین وحی اعزام می شوند .در این همایش آموزشی توجیهی یک روزه پنج هزار نفر از زائران عمره مفرده استان مناسک عمره مفرده را بصورت نمادین توسط حجت الاسلام موحدی پناه طی کردند .ک4










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا