قرارداد  علمی پژوهشی استفاده از انرژی های نو در شرکت سنگ آهن بافق منعقد گردید

انجام طرح پژوهشی باعنوان :  امکان سنجی احداث نیروگاه خورشیدی از نوع فتوولتائیک درشرکت سنگ آهن، توسط تیم پژوهشی انرژی ، متشکل از:

 دکتر ولی کلانتر

1

 

 

دکترای مهندسی مکانیک تبدیل انرژی-  مدیر گروه پژوهشی انرژی و سرپرست تیم انرژی های نو مرکز تحقیقات  مهندسی استان یزد- استادیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد.

 

     واحد حکمت ،  مجید دهقان شادکامی  -  دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک تبدیل انرژی.

                             

 

 2

 

                                                                 

خلاصه ای از طرح  :

انرژی خورشیدی یکی از منابع تامین انرژی رایگان ، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی است که در اکثر نقاط جهان به سهولت در دسترس می باشد ،باتوجه به اندازه گیریهای انجام شده ، استان یزد دارای یک روزتابستانی باحداکثرمیزان تابش خورشیددر حدود ۱۴۰۰وات بر مترمربع و یک روز زمستانی ۸۳وات بر مترمربع است لذاازاین نعمت رایگان خدادادی می توان استفاده های بی شماری نمود که یکی از کاربردهای مهم آن تولید برق از طریق سلولهای خورشیدی فتوولتائیک می باشد.

 

 

 

 3

 

 

 

سلول خورشیدی فتوولتائیک نور خورشیدرا به طور مستقیم دریافت نموده و با توجه به ساختار و جنس آن که از سیلیس و سیلیکون است در آن اختلاف پتانسیل بوجود آمده و تولید الکتریسیته می نماید، با استفاده از یک مبدل، برق تولیدی از حالت مستقیم به متناوب تبدیل شده و در منبعی به نام باتری ذخیره و استفاده میگردد.

 

 

 

 4

 

 

 

 

 

هدف ازاین پژوهش : باتوجه به قطب بودن منطقه بافق در خصوص تابش آفتاب سالیانه ، تولید برق اضطراری شرکت سنگ آهن ، بدون آلودگی محیط زیست ودر زمانهای اوج مصرف میباشد .

 

 

 

 5

 

 

 

 

 

در اینجا لازم است به پاس حمایتهای  بی دریغ مدیرعامل محترم شرکت سنگ آهن بافق  جناب آقای محمد جواد عسکری  ، از الطاف بی شائبه ایشان و همچنین دفتر تحقیق و توسعه شرکت در جهت توسعه طرحهای علمی  پژوهشی و دانش بنیان فرزندان این آب  و خاک سپاسگزاری کرده ، اطمینان داریم وجود چنین مدیران بلند نظر، مسیرتوسعه شهرستان را تسهیل خواهد نمود انشاا…..

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا