دادستان دیوان محاسبات کل کشور گفت: شخصا نامه ای نوشته و تجویز کردم که 2 درصد حال از فروش معادن زغالسنگ طبس باید به مردم این منطقه اختصاص داده شده و اینکار باید از اول سال باید انجام شود.

دادستان دیوان محاسبات کل کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان جنوبی در طبس در خصوص تصویب هیئت دولت قبل مبنی بر اینکه 2 درصد از فروش معادن زغالسنگ طبس به این شهر اختصاص داده شود گفت: این مسئله مبتنی بر فرمان حضرت امام خمینی(ره) است که گفته بودند: 2 درصد از درآمدهای شرکتها، کارخانجات و معادن تولیدی از جمله معادن طبس برای عمران و آبادانی آن منطقه اختصاص یابد.

فیاض شجاعی افزود: وقتی این معادن زحمات زیادی را برای مردم منطقه دربر دارد حداقل این افراد باید از مزایای آن هم استفاده کنند که هیئت دولت قبل هم مبتنی بر همین فرمان حضرت امام(ره) مصوب کرده بودند که 2 درصد به طبس اختصاص داده شود اما با تصویب قانون تجمیع عوارض مبنی بر اینکه کارخانجات و تولیدی ها غیر از عوارضی که در قانون تجمیع عوارض آمده هیچگونه عوارضی  را نباید پرداخت کنند این مسئله متوقف شد.

وی ادامه داد: از 6 ماه قبل که بنده با انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان دادستان دیوان محاسبات کل کشور انتخاب شدم این مسئله توسط ایمیدرو و دکتر عبدالله زاده، نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی به من منعکس شد که شخصا بدون اینکه به کارشناسان یا شعب دیوان ارجاع دهم مسئولیت بررسی مجدد آنرا بر عهده گرفتم و به این نتیجه رسیدم که قانون نمی تواند فرمان های صادر شده از طرف امام خمینی(ره) یا مقام معظم رهبری را تحت الشعاع قرار دهد.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: به همین دلیل هم در شب عید و برای اینکه یک عیدی برای مردم منطقه باشد شخصا نامه ای نوشته و تجویز کردم که این 2 درصد حاصل از فروش معادن زغالسنگ طبس باید به مردم منطقه اختصاص داده شود و یک نسخه از آن به ایمیدرو ابلاغ شده و یک نسخه هم در اختیار دکتر عبدالله زاده نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است تا پیگیری شده و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: خواسته ام تا نتیجه کار به بنده اعلام شود و از اول سال هم باید این مسئله انجام شود.

فیاض شجاعی گفت: معدن زغالسنگ طبس 70 درصد زغالسنگ کشور را دارد و یکی از الطاف الهی و منابع خوبی است که در اختیار این منطقه قرار گرفته و باید با مدیریت خوب، این معادن استحصال و در راستای عمران و آبادانی منطقه مدیریت شود.

وی ادامه داد: کارگران این معادن کار سخت و زیان آوری دارند و حقوقشان هم متناسب با این سختی کار نیست.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: کم بودن حقوق کارکنان معدن را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حتی ایمیدرو و هرجایی که در راستای افزایش حقوق سختی کار این پرسنل اقدام می کند را حتما منعکس خواهم کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا