به گزارش  خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در طبس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه دادستان دیوان محاسبات کل کشور و نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی و فرماندار طبس از معدن پروده، زون 4، کارخانه زغالشویی و کارخانه کک طبس بازدید کردند.

مهدی کرباسیان معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در این بازدید گفت: حقوق کارگران معدن نسبت به سختی کارشان کم است و با توسعه و افزایش درآمد این شرکت ها حقوق ها هم افزایش خواهد یافت.

وی افزود: تولید در کشور باید افزایش یافته و از رشد منفی 5 درصد در سال 1391 به رشد خوبی برسیم تا همه در رفاه باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: طبس یکی از نقاطی است که در کل دنیا دارای ذخایر زغالسنگ بسیار خوبی است.

وی ذخیره زغالسنگ حرارتی و کک شو معادن طبس را یک میلیارد و 100 میلیون تن اعلام کرد و گفت: میزان کمی از این ذخایر اکتشاف شده و این سفر باعث خواهد شد تا برنامه ریزی وسیع اکتشافی در اینجا پیش بینی کرده و اشتغال وسیع تری هم در اینجا ایجاد کنیم.

مهدی کرباسیان افزود: در معادن مرتبط با ایمیدرو در طبس نزدیک به 2000 نفر مشغول به کار هستند.

وی درخصوص واگذاری معادن زغالسنگ طبس به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد بر اساس تصویب هیئت وزیران نیز گفت: این صندوق وابسته به وزارت رفاه و تامین اجتماعی است که توجه ویژه ای به کارگران و زحمت کشان این منطقه خواهد داشت.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو ادامه داد: از سیاست های اصل 44 و خصوصی سازی این است که سازمان های توسعه ای مانند ایمیدرو بعد از آنکه به بهره برداری رسید واگذار شوند.

وی گفت: معدن پروده طبس نیز واگذار نشده بلکه رد دیون شده نه اینکه واگذار خصوصی سازی به معنای خصوصی به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد.

مهدی کرباسیان گفت: سعی میکنیم حوزه جدید اکتشاف را در طبس داشته باشیم و چند واحد دیگر نظیر معدن پروده در اینجا ایجاد کنیم.

وی در خصوص طرح های توسعه ای ایمیدرو برای این منطقه نیز گفت: مزینو، آبدوغی، پروده 4 و پروده 6 از جمله پروژه های اکتشافی است که معدن پروده 4 نزدیک به 11 سال است که تعطیل است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو دلیل این امر را نیز کاغذ بازی، بروکراسی و تحریم عنوان کرد و گفت: پروده 4 امسال فعال شدهو گشایش اعتبار خواهد شد.

وی افزود: معدن پروده 6 هم یک مخزن بسیار بزرگ زغالسنگ است که در طی 2 ماه آینده فرخوان آن انجام شده، سرمایه گذار جذب و تا آخر امسال 3 پهنه جدید به عملیات خواهد رسید.

مهدی کرباسیان گفت: در راستای انجام اینکارها اکتشاف نیز در منطقه توسط ایمیدرو انجام خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا