آيت ا... ناصري در نشست توانمند سازی مربیان و معاونین پرورشی بر تقويت معنويت در كنار علم تأكيد كرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و به نقل از معاونت پرورشی و فرهنگی این اداره کل ، نشست توانمند سازی مربیان ، معاونین پرورشی ، مشاوران و دبیران درس دین و زندگی با موضوع بررسی مشکلات دینی دانش آموزان و نحوه پاسخگویی به سؤالات آنان با حضور " آیت الله ناصری " نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، " احمد شیرزاد " مدیر کل آموزش و پرورش ، " حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهستانی " مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی ، و با شرکت بیش از 200 نفر از معاونان پرورشی ، مربیان ، مشاوران و دبیران نواحی یک و دو یزد ، در محل سالن آمفی تئاتر مجموعه فرهنگی دانش آموز برگزار گردید .

در این نشست ، آيت ‌الله ناصري ، طی سخنانی با اشاره به مسائل و مشکلات جوانان و نوجوانان در حوزه دین ، اظهار داشت : در تربيت دانش آموزان نبايد از معنويت غفلت كرد ، در غیر این صورت ، علم دانش آموزان نيز در آينده در خدمت مستكبران جهان خواهد بود .

امام جمعه یزد ، تقويت باورهاي ديني ، تقويت ايمان به خدا ، رشد عقلانيت و قدرت تفكر و تقويت احساس مسئوليت را از وظايف مربيان پرورشي خواند و تأكيد كرد : نوجوان و جوان ، اگر با اين ويژگي ها تربيت شوند ، به سوي تكامل و سعادت دنيا و آخرت قدم برخواهند داشت .

آیت ا... ناصری ، علم بدون اخلاق را مايه دستيابي بشر به لذت هاي دنيوي برشمرد و اظهار داشت : علم اگر با معنويت همراه نباشد ، سعادت اخروي به بار نخواهد آورد زيرا اين علم در برابر مردم ، جامعه و ... احساس مسئوليت نخواهد كرد .

نماینده ولی فقیه در استان ، در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه بايد به سرعت برنامه ريزي كنيم وگر نه ، برنامه ريزیي كه دشمنان از سال ها قبل براي جوانان ما انجام داده اند ، به ثمر خواهد نشست ، عنوان كرد : بيگانگان به طور قطع دلسوز جوانان و نوجوانان ما نيستند و ايده ‌هاي آنها در مسيري است كه به نفع خودشان و به ضرر ساير كشورها باشد .

آیت ا... ناصری ، خاطر نشان كرد : متأسفانه دشمنان ما كه كار خود را از مدت ‌ها پيش آغاز كرده‌اند ، سبكي را اجرا مي ‌كنند كه به دنبال اين سبك توانسته ‌اند بسياري از مردم جهان را پيرو خود كنند و مسائل غيراسلامي را در كشور ها اشاعه دهند .

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد تاكيد كرد : روحانيون ، مبلّغان ، مربيان و ... ، به عنوان مسلمان و دلسوزان جامعه كه تربيت و اخلاق جامعه جوان در دست آنهاست ، نبايد در مقابل اين حركت‌های مخرّب و تهاجمات دشمنان به باورهای دینی حالت انفعالي داشته باشند .

آيت‌الله ناصري تأكيد كرد : بايد كاري كنيم كه فرزندان ايران اسلامی در مقابل ماهواره‌ها و رسانه ‌هاي بيگانه كه ترويج فساد و فحشا می كنند ، مقاوم و نفوذناپذير باشند و اصلاً در اين زمينه احساس نياز نكنند .

وي ، خاطرنشان كرد : بايد شرايطي فراهم شود كه اگر جوان به سمت رسانه ‌هاي بيگانه رفت ، قدرت تحليل داشته باشد و با دانايي بتواند دشمن را در زمينه رسيدن به اهدافش عقب براند .

امام جمعه يزد ، با بيان اينكه متأسفانه غفلت‌هاي بسياري صورت گرفته است ، اظهار داشت : اگر به اين غفلت‌ها ادامه دهيم ، همين باقي‌مانده تربيت اسلامي نيز در ميان جوانان ما از بين مي‌رود .

اضافه می نماید در این نشست ، " حجت ‌الاسلام نبي ‌الله بياتي " از اساتيد برجسته قم به عنوان مدرس دوره ، به راههای مختلف بررسی مشکلات دانش آموزان و نحوه پاسخگویی به شبهات ، سؤالات و نیازهای جوانان و نوجوانان در جامعه ، بر اساس مسائل و موضوعات روز  ،پرداخت .

 

***

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا