مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری يزد به مناسبت ميلاد حضرت زهرا (س)، روز زن و سالروز ولادت بنيانگذار جمهوري اسلامي پیامي صادر كرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "فخرالسادات خامسي هامانه" در اين پيام آورده است:
«دخترم فاطمه بانوی همه ی زنان جهان از اولین و آخرین است» پیامبر اکرم (ص)
نردبانی به فراخنای آفرینش از عرش بر فرش گسترده شد. آسیه، مریم، ساره  و صفورا سوار بر مرکب نور از راه رسیدند تا  شادباش آسمانیان را به چشمان در  انتظار خدیجه (س) هدیه دهند.
عشق فواره زد. آسمان تبسم کرد. فرشتگان به سجده برخاستند. نوری به خانه های مکه راه یافت. بوی یاس در کوچه های شهر پیچید و بر زمین و زمینیان بشارت رسید که سیب سرخ بهشت جوانه زد و فاطمه (س) آمد.
 آمد تا عشق به تمام خوبی ها و زیبایی ها و نیکی ها حیاتی جاودانه یابد. آمد تا مادر پدر گردد و سنگ صبور همسر. آمد تا عفت، غیرت و عصمت را معنایی تازه دهد و عشق و ایمان و عبودیت را تفسیری دوباره بخشد.
آمد تا رسم طایفه ها و قبیله ها را دگرگون سازد و رنگ فراموشی بر ننگ زنده به گور کردن دختران کشد.
آمد تا شعر شور و شعور آدمی را در گوش جان جهانیان زمزمه کند و روحی تازه برکالبد بشریت دهد که او راز آفرینش بود و بهانه ی هستی و وزیدن نفس های پاکش، بشارتی بر تداوم راه پاک و روشن هدایت و در نوازش نگاه پاکش یک دنیا سعادت.
سالروز میلاد فرخنده ی ریحانه ی آفرینش، کوثر قرآن، یاس نبوی، فاطمه ی زهرا (س) و ولادت با سعادت بزرگمرد تاریخ ایران امام خمینی (ره) و فرارسیدن هفته ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به زنان پرهیزگار، مؤمن و پاکدامن ایران زمین به ویژه بانوان گرانقدر و عزیز استان دارالعباده یزد تبریک و تهنیت می گویم.
 امید است در سال«اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» همراه با گسترش فرهنگ فاطمی و بهره بردن از فضایل اخلاقی سرور زنان جهان، فاطمه زهرا (س) شاهد پویایی، بالندگی، سربلندی و موفقیت روز افزون بانوان ایرانی در تمام زمینه ها باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا