صادقي خبرنگار : حجت الاسلام والمسلمین دهقانی زاده رئیس دفتر امام جمعه در این نشست با بیان اهمیت برگزاری این مراسم معنوی گفت: اعتکاف وسیله ای برای ارتباط بیشتر عارفانه و عاشقانه بنده  با معبود است. وی همچنین با برشمردن برخی مسائل و احکام مرتبط با برنامه معنوی اعتکاف و اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به « سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» بر برنامه ریزی هر چه باشکوهتر این مراسم مخصوصاً در زمینه موضوعات فرهنگی تأکید نمود. 

در ادامه جلسه آقای ولی الله دهقان مسئول شورای اعتکاف شهرستان با ارائه گزارشی از برگزاری این مراسم در سال‌های پیش،  از آغاز ثبت نام رسمی‌برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف در مهریز خبر داد و  افزود: امسال برای هیجدهمین سال پیاپی مراسم معنوی اعتکاف در روزهای ۲۳ الی ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۳  در ۳ حوزه شهری و ۹ حوزه روستائی در مساجدجامع سطح شهرستان مهریز به انجام می‌رسد.

وی افزود: سعی شده در برنامه‌های اعتکاف امسال با برنامه ریزی در خصوص برگزاری برنامه‌های خوب و مفید فرهنگی و دعوت از سخنرانان و اساتید مبرز در کنار مسائل معنوی و دینی، به آگاهی بخشی و ارتقاء سطح بینش و بصیرت دینی و سیاسی حاضرین در اعتکاف نیز پرداخته شود.

وی خاطر نشان کرد: مکان اصلی برگزاری اعتکاف در شهرستان مهریز، طبق سنوات گذشته مسجد جامع ولیعصر ویژه برادران و خواهران می‌باشد و علاقمندان به حضور در این مراسم معنوی می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به اداره تبلیغات اسلامی، مهد قرآن حضرت صاحب العصر و حوزه علمیه خواهران و برادران مراجعه نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا