فرمانده انتظامي استان يزددر خصوص پديده شوم معاملات كاغذي طلاي آب شده دراين استان  هشدار داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس ، سردار"منوچهر امان اللهي" با بيان اين خبر گفت:در پي اعلام  فردي مبني بر اينكه با انجام معاملات كاغذي طلاي آب شده متضرر شده و تمام دارائي خود را از دست داده است ، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي ادامه داد :ماموران پس از انجام تحقيقات متوجه شدند فرد مذكور در امر ساخت طلا فعاليت داشته و جهت كسب سود بيشتر اقدام به تعطيلي كارگاه و سرمايه خود را وارد حيطه معاملات صوري طلاي آب شده كرده است .

امان اللهي افزود : به دليل سود اوليه حاصل از اين معاملات فرد مالباخته با حرص و ولع بيشتر اين روند را ادامه مي دهد تا اينكه متحمل بدهي زيادي مي شود و براي پرداخت بدهي خود مجبور به فروش كليه اموال خود به ارزش سي وهشت ميليارد ريال مي كند .

فرمانده انتظامي استان يزد در خاتمه تصريح كرد:اين معاملات بيشتر در كسبه بازار رواج پيدا كرده و افرادي كه تمكن لازم را دارند با خروج سرمايه خود از چرخه توليد علاوه بر ضربه به اقتصاد و بازار كار به نحوي با انجام معاملات صوري، رعايت حدود شرعي كسب و كار را نمي كنند و اينگونه افراد در نهايت با از دست دادن سرمايه ، براي پرداخت بدهي خود مجبور به جبران خسارتهاي جبران ناپذيري هستند كه به تنهائي از عهده آن بر نمي آيند.

گفتني است ، پرونده پس از انجام تحقيقات تكميلي به همراه طرفين به دادسرا ارسال شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا