اعضاي كميسيون عمران و توسعه شوراي اسلامي شهر يزد به اتفاق معاونت عمران و فني شهرداري و پيمانكاران مربوطه از پروژه هاي تقاطع غيرهمسطح حكيميان ، پاركينگ دروازه قرآن ، بلوار ولايت و تقاطع غيرهمسطح آن ، تقاطع غيرهمسطح حضرت ابوالفضل (ع) بازديد نمودند.

در اين بازديدپیش بینی گردید تا تقاطع هاي غيرهمسطح حكيميان ، ولايت و حضرت ابوالفضل (ع)  در سالروز ولادت سراسرباسعادت آخرين منجي بشريت حضرت صاحب الزمان (عج) (نيمه شعبان) افتتاح شوند.

شايان ذكر است مشخصات تقاطع غيرهمسطح حضرت ابوالفضل (ع) شامل طول رمپ زيرگذر 650متر ، استفاده از400 عدد شمع ، ارتفاع شمع از 5 تا 26 متر ، طول عرشه پل هر كدام50متر ، شعاع ميدان آن 45متر، عرض زيرگذر آن 19متر می باشد و تاكنون بيش از 65 درصد پيشرفت كار داشته است.

لازم به ذکر است عملیات اجرایی پروژه بلوار ولایت با هدف کاهش حجم ترافیک ورودی شمالی شهر یزد در تاریخ مهرماه 89 آغاز گردید بلوار مذکور در حدفاصل دروازه قرآن و بلوار آزادگان قرار دارد که دسترسی ورودی شمالی شهر به فرودگاه شهید صدوقی یزد را آسانتر می کند. سازمان همیاری شهرداریهای استان یزد به عنوان پیمانکارپروژه با نظارت حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تاکنون 1.5 کیلومتر از مسیر را تکمیل نموده است.

گفتنی است با توجه به گستردگی پروژه عملیات اجرایی این بلوار ، در چند فاز انجام می گیرد که فاز اول آن از کیلومتر 200+1 تا 700+2 با اعتبارحدودی 18 میلیارد ريال به بهره برداری رسیده است. فاز دوم پروژه در محدوده فرودگاه شهید صدوقی یزد می باشد که با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ريال آزادسازی آن انجام شده و در اختیار پیمانکار قرار گرفته که حصارکشی دیوار فرودگاه و نمای آن با اعتباری در حدود 8 میلیارد ريال پیش بینی گردیده و همچنین مسیر بلوار ولایت در داخل فرودگاه به طول حدود 900 متر خاکبرداری و تقویت بستر شده است. فاز سوم پروژه از کیلومتر 00+0 تا کیلومتر 200+1 در حال آزادسازی می باشد که اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ريال جهت عملیات اجرایی فاز سه ضروری است. هزینه جابجایی تاسیسات آن حدود یک میلیارد ريال شده و تاکنون در مجموع حدود 70 درصد پیشرفت کار داشته است.

همچنین شایان ذکر است عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح حکیمیان با مبلغ قرارداد 115 میلیارد ريال شروع شد هزینه جابجایی تاسیسات پروژه تاکنون بالغ بر 40 میلیارد ريال در برداشته و عملیات اجرایی روگذر و عرشه آن به طول در حدود 260 متر و خاکبرداری زیرگذر آن حدود 80 هزار مترمکعب انجام شده وعملیات زیرسازی و اجرای سنگ جدول زیرگذر و بدنه سازی نمای آن با استفاده از سنگ با کیفیت از سمت بلوار جمهوری در حال اجرا می باشد. در زیرگذر این پروژه دو پارکینگ اضطراری و سه تهویه اجرا شده و همچنین کلیه تمهیدات لازم در خصوص سیستم آتش نشانی و اطفاء حریق پروژه در نظر گرفته شده است. تاکنون این پروژه 80 درصد پیشرفت کار داشته است.

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا